وضعیت ترافیکی شهر اراک مناسب نیست/ برخی پروژه‌ها باید سال‌ها پیش در شهر اراک اجرا می‌شد

استاندار مرکزی گفت: وضعیت ترافیکی شهر اراک مناسب نیست، این شهر به عنوان مرکز استان با جمعیتی حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان مرکزی، شرایط ویژه‌ای دارد و برخی پروژه‌ها باید سال‌ها پیش در شهر اراک اجرا می‌شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 18 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در جریان بازدید از طرح‌های مدیریت شهری اراک در جمع خبرنگاران افزود:برنامه رفع تعارض‌های تاسیساتی پروژه‌های شهری حداکثر ظرف یک هفته از سوی مدیران ذیربط آماده شود تا اختلالی در روند خدمت رسانی به ساکنان اطراف پروژه‌ها ایجاد نشود.
وی یادآورشد: در معیت مدیران حوزه شهری کلانشهر اراک و مدیران ارشد استان بازدیدی از برخی پروژه‌های عمرانی سطح شهر اراک داشتیم و به هر حال توسعه و رفاه شهری مستلزم اجرای برخی پروژه های عمرانی است که عموما توسط شهرداری‌ها صورت می گیرد.
وی تاکید کرد:امروز فرصت شد چهار پروژه عمرانی را شامل تقاطع غیرهمسطح میدان مقاومت، پل قائم ( شهید صیدی)، میدان امام حسین ( ع) و میدان امام خمینی( ره) ورودی شهر از سمت تهران را بازدید کنیم و روند پیشرفت پروژه‌ها را مرور و گزارش‌های لازم توسط پیمانکاران و عوامل کارفرمایی ارائه شد.
مخلص الائمه ادامه داد: روند ۲ و سه پروژه محدوده میدان مقاومت و میدان امام حسین (ع)روند پیشرفت، خوب است و امید می رود با سرعت بیشتر و جلوتر از برنامه زمان بندی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و گره‌های ترافیکی آن منطقه زودتر باز شود و مردم در آسایش قرار گیرند.
وی اضافه کرد: پروژه‌ میدان امام خمینی(ره) در سنوات گذشته بدون طرح لازم و برنامه اصلی شروع شده که موجب تاسف است که کار را متناسب با برنامه‌هایی که داشتند، شروع نکردند و با توجه به اینکه میدان امام(ره) ورودی شهر و نقطه حادثه خیز است اجرای تقاطع غیرهمسطح در این ابعادی که طراحی شده، بسیار ضروری است.
استاندار مرکزی عنوان کرد: امیدمی رود نماد خوب و هویتی نیز با قول شهرداری اراک با هزینه مناسب و سرعت لازم طراحی شود که پیش بینی می‌شود، شاید حدود ۲ سال طول بکشد و البته یک سال زمان را از دست دادیم اگر طرح لازم از ابتدا آماده بود می توانستیم زمان را هم ذخیره کنیم و امید است پیمانکار و کارفرما شرایط را جبران کنند تا در روزهای آینده هم از سایر پروژه‌های شهر بازدید خواهیم کرد.
مخلص الائمه درباره حضور و بازدید مسئولان ارشد استان از پروژه‌های عمرانی شهر اراک گفت: به منظور بررسی مسائل و مشکلات، از نزدیک با همراهی سایر مدیران برای سرکشی پروژه‌ها مراجعه شد
وی یادآور شد: برخی از پروژه ها معارض‌های تاسیساتی دارد یعنی شرکت‌های خدمات رسان مثل مخابرات، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، خطوط اصلی انتقال آب، برق با روند اجرای پروژه‌ها تداخلاتی دارند و اگر همراهی لازم و به موقع از سوی شرکت‌های خدمات رسان و اصطلاحا معارض‌های تاسیساتی صورت نگیرد، باز پروژه عقب می‌افتد.
استاندار مرکزی یادآورشد: اکنون همه مدیران همراهی کردند و برخی از تصمیمات گرفته شد و خواستاریم با فوریت طرح‌های رفع تعارض‌های تاسیساتی حداکثر تا یک هفته آماده شود و در جلسه ای که در مجموعه معاونت امور عمرانی استانداری با حضور فرماندار، شهردار و سایر دست اندرکاران برگزار خواهد شد، مسائل پیگیری می‌شود که پیشرفت کار عقب نیفتد و اختلالی در روند خدمت دهی تاسیساتی به ساکنین اطراف این پروژه‌ها ایجاد نشود.
شهردار اراک هم گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای ۶ طرح میدان مقاومت، میدان امام حسین ( ع)، میدان امام خمینی( ره) ، تقاطع فرودگاه، تقاطع فراهان و تقاطع آرامستان اختصاص یافته است.
علیرضا کریمی افزود: طرح میدان مقاومت مقرر بود پایان آبان ماه و زودتر از برنامه زمان بندی به بهره برداری برسد که به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی وقفه ایجاد شد، اما اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح بالای ۹۸ درصد است و در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوا، طی ۱۰ روز آتی این طرح عمرانی بهره‌برداری و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: طرح تقاطع راستگرد شهید صیدی نیز در حال اجرا است و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری است.
شهردار کلانشهر اراک اظهار داشت: در رویکرد مدیریت جدید شهری، افتتاحیه طرح های عمرانی مردم محور است که از این رو در هفته های اخیر، پل انتهای سیدالشهدا توسط مردم به بهره‌برداری رسید.
کریمی عنوان کرد: معارضین میدان امام حسین( ع) و همچنین میدان امام خمینی( ره) شناسایی شده و چنانچه مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیریط در این راستا تعامل و همکاری لازم را داشته باشند، سال آتی طرح تقاطع غیر میدان امام حسین( ع) به بهره‌برداری می رسد.
وی یادآورشد: عملیات اجرایی تقاطع‌های غیرهمسطح میدان فراهان، آرامستان و همچنین فرودگاه در آینده‌ای نزدیک کلید می خورد.
وی افزود: با تعامل مناسب قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و بهره‌برداری طرح‌ها، امید است گام‌های موثری در راستای رفاه حال شهروندان و ارائه خدمات مطلوب و کاهش ترافیک برداریم.
شهردار کلانشهر اراک تاکید کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تعامل و همکاری مناسبی با مدیریت شهری اراک در راستای اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های تقاطع غیرهمسطح میدان شریعتی، میدان ورزش، میدان امام حسن( ع) و همچنین فاز دوم راستگرد میدان امام حسن( ع) داشته که جای قدردانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار