توافق برای ایجاد شورای مشترک بازرگانی ایران و پاکستان

روسای اتاق‌های بازرگانی اصفهان و کراچی بر ایجاد شورای مشترک بازرگانی دو کشور، تقویت همکاری‌های بخش‌های خصوصی و تعیین سازوکار حل‌وفصل اختلافات تجاری توافق کردند.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 02 November 2022

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اتاق های بازرگانی ایران و اصفهان و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان و کراچی گفت: ملت و دولت ایران تا به امروز فشار‌های تحریم را تحمل کرده و در همین شرایط توانسته تبدیل به تولیدکننده و صادرکننده کالا‌هایی شود که پیش از این واردکننده آن‌ها بوده است.

مسعود گلشیرازی اصفهان را صنعتی‌ترین استان و  قطب نساجی ایران عنوان کرد و افزود: بیش از ۴۰ هزار واحد متوسط و کوچک صنعتی در این استان فعالیت می‌کنند و لازم است که روابط تجاری شهر‌های مختلف ایران و پاکستان گسترش  یابد.

رئیس اتاق بازرگانی کراچی نیز در این مراسم گفت: در صنعت کاشی و سرامیک تجربه خوبی بین دو کشور وجود دارد که با الگو گرفتن از آن می‌توان میزان همکاری‌ها در دیگر حوزه‌ها را تقویت کرد.

محمد طارق یوسف از بهبود تجارت صیفی و انواع سبزیجات در قالب سازوکار تهاتر میان بازرگانان دو کشور خبر داد و افزود: این روند کاملا رضایت‌بخش نیست، اما گام روبه‌جلویی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار