آموزش و پرورش یزد در پرداخت هزینه‌های جاری خود با مشکل مواجه است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: آموزش و پرورش استان یزد در پرداخت هزینه‌های جاری خود با مشکل مواجه است، به همین منظور نتوانسته در پرداخت سرانه به مدارس نیز اقدام قابل توجهی انجام دهد.
کد خبر: ۲۳۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 16 May 2016

به گزارش تابناک یزد،احمد شیرزاد در جلسه رؤسای تشکل‌های فرهنگیان و روسای آموزش و پرورش استان یزد با نمایندگان منتخب استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون توجه خوبی به آموزش و پرورش صورت گرفته اما کمبود منابع اجازه نداده که به شایستگی خواسته‌های معلمان و فرهنگیان برآورده شود.

وی اظهار امیدواری کرد: در مجلس دهم توجه بیشتری به فرهنگیان صورت گیرد و بتوان آنچه در شأن معلمان و شغل آنهاست، برای این قشر انجام داد.

شیرزاد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به انتقاد از اینکه گاهی انتصاب‌ها در آموزش و پرورش یزد بر اساس فشارهایی به وی بوده است، عنوان کرد: اینجانب معلم هستم و در همه انتصاب‌ها سعی کرده‌ام از چهره‌های فرهنگی و نه سیاسی استفاده کنم و همه این انتخاب‌ها توسط خودم انجام شده و هرگز تحت فشار نبوده‌ام و به مدیرانی که انتخاب شده‌اند نیز افتخار می‌کنم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در مورد مشکلات بودجه‌ای و اعتباری آموزش و پرورش استان یزد نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون یک ریال هم به عنوان سرانه نتوانسته‌ایم به مدارس پرداخت کنیم و مدیران در پرداخت هزینه‌های جاری خود نیز با مشکل مواجه هستند اما هرگز در انجام کارها تعلل نکرده و با کمک مردم در حال انجام وظیفه هستم.

وی با اشاره به اینکه استان یزد دارای 30 هزار کارمند فرهنگی و هزار و 600 مدرسه و 9 هزار کلاس درس است، عنوان کرد: به طور قطع این تعداد مدرسه و کلاس درس و معلم، مشکلاتی به دنبال خواهد داشت اما در رفع این مشکلات تلاش خواهیم کرد.

شیرزاد تصریح کرد: ما نیز به مقام و جایگاه معلمان واقف و خود نیز در زمره معلمان هستیم بنابراین حق و حقوق آنها را پیگیری می‌کنیم اما گاهی کمبود منابع مانع به نتیجه رسیدن برنامه‌ها می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار