مهندس«محمدرضا دادگر» با اشاره به اینکه پرداخت غير حضوري قبوض آب موجب سهولت در انجام امور، كاهش حجم ترافيک شهري، كاهش مصرف سوخت و صرفه جويي در وقت و زمان میشود اظهار کرد: پرداخت الكترونيكي قبوض از سوي مشتركان رشد چشمگيري طي سالهاي اخير داشته است.
دادگر به اهميت پرداخت غيرحضوري در صرفهجويي وقت و كاهش مراجعات غيرضروري اشاره و افزود: 80 درصد قبوض آب بها شهروندان ایلامی به صورت الكترونيكي و غیرحضوری پرداخت میشود.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری استان اضافه کرد: به منظور تسهيل در ارائه خدمات و كاهش مراجعات حضوري، 10 نوع خدمات از طريق 47 دفتر پيشخوان دولت در سطح استان به شهروندان ارائه ميشود.
وی با برشمردن خدمات ارائه شده در دفاتر پيشخوان دولت گفت: درخواست برقراري انشعاب خانگي، تغييركاربري، قبضالمثني، تركيدگي لوله، تست كنتور، تعويض كنتور، جمعآوري انشعاب، جابجايي كنتور و تغيير نام ۹ خدمت واگذار شده به دفاتر پيشخوان دولت است.
دادگر پرداخت قبوض را از طریق اینترنت نسبت به دیگر پرداختها برای مشترکین سهل تر اعلام و عنوان کرد: با توجه به اينكه دو روش پرداخت از طریق پايانه فروشگاهي و خودپرداز نيز همچنان نياز به سفرهاي درون شهري دارد، پیشنهاد میشود شهروندان نسبت به پرداخت از طریق اینترنت اقدام کنند.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری استان اطلاعرساني و تشويق مردم به پرداخت غيرحضوري قبوض آب بها را در رشد پرداختهاي غيرحضوري نسبت به سالهاي گذشته بسيار موثر دانست و عنوان کرد: آموزش، اطلاعرساني، سطح سواد، ميزان امكانات و تجيهزات را از مولفههاي افزايش پرداختهاي غيرحضوري است.