۱۰ میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی خراسان جنوبی تخصیص یافت

از ابتدای سال مالی جاری، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت بنا‌های تاریخی خراسان جنوبی که ثبت ملی شده، تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ 26 December 2021


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: بنا‌های تاریخی۱۰ میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی خراسان جنوبی تخصیص یافت هر سال نیازمند رسیدگی و مرمت است، از همین رو به بنا‌های ثبت ملی اعتباراتی اختصاص می‌یابد که براساس پیشرفت پروژه تخصیص پیدا می‌کند.
حسن رمضانی افزود: با ثبت هفت اثر معنوی (ناملموس) خراسان جنوبی در سال جاری تعداد آثار تاریخی، ناملموس و طبیعی این استان به ۹۵۵ اثر رسید.
وی گفت: این هفت اثر آثار شامل مهارت و دانش پخت نان لوله بیرجند، مهارت و دانش تنورسازی فردوس، مهارت و دانش کرکی بافی شهر مود، مهارت و دانش شیره‌پزی، مهارت و دانش قارت بافی قاین، مهارت و دانش نان جوش و صابون‌سازی بیرجند است.
به گفته وی تاکنون ۷۷۷ بنا و محوطه تاریخی و فرهنگی، ۲ اثر میراث معماری صنعتی، ۷۵ اثر طبیعی، ۸۸ اثر معنوی و ۱۳ شی تاریخی در استان ثبت شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: پرونده تعداد دیگری از آثار تاریخی و طبیعی آماده شده که امید است تا پایان امسال در فهرست میراث ملی ثبت شود.
رمضانی گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی در خراسان جنوبی شناسایی شده و این استان دارای ۴ اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار