برگزاری سمینارهای حقوقی ایران- ترکیه

کد خبر: ۱۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱ 05 March 2015

عضو هیئت مدیره کانون وکلای استان البرز از برگزاری سمینارهای حقوقی و کارگاه‌های آموزشی مشترک با کانون وکلای کشور ترکیه خبر داد.

به گزارش تسنیم زین‌العابدین رستمی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان کانون وکلا البرز و آنکارا که پیش از ظهر امروز با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دو کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف از این تفاهم‌نامه توسعه روابط با کشور دوست و همسایه ترکیه است، اظهار داشت: با توجه به نزدیکی فرهنگی و قوانین وکالتی این دو کشور به یکدیگر این تفاهم‌نامه امضا شد.

وی با اشاره به اینکه این امر فرصتی برای استفاده کانون وکلا دو کشور از ظرفیت‌ها و امکانات یکدیگر است، افزود: تاکنون سابقه تنظیم روابط میان کانون وکلا با دیگر کشورها در چنین سطحی وجود نداشته و برای نخستین‌بار این امر توسط کانون البرز و آنکارا انجام شده است.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای البرز بیان کرد: در بندهای این تفاهم‌نامه موارد علمی در مورد برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های علمی دوسویه و مشترک، همکاری‌های حوزه ورزشی و تفریحی و اردوهای مشترک گنجانده شده است.

رستمی خاطرنشان کرد: حدود هزار و 300 وکیل پایه یک و 400 کارآموز در کانون وکلا البرز عضو هستند.

مسئول کمیسیون آموزش کانون وکلا البرز تصریح کرد: کشور ترکیه در سطح خاورمیانه و در میان کشورهای اسلامی از مجامع پیشرفته محسوب می‌شود و به واسطه ارتباط با کشورهای پیشرفته در زمینه امور وکالت، از کشورهای پیشرو در منطقه محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: بندهای تفاهم‌نامه به واسطه شناخت از پتانسیل‌های دو کشور بوده و درصدد اجرای این بندها هستیم که مفاد این تفاهم‌نامه در بحث برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای علمی مشترک اجرایی می‌شود.

رستمی بیان کرد: با توجه به اینکه دوره کارکرد هیئت مدیره کانون وکلا دو ساله است، طبیعی است برنامه کلان 10 ساله قابل پیش‌بینی نیست و امید است تا سال آینده بندهای این تفاهم‌نامه به مرحله اجرا برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار