رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر:

بوشهری ها در مصرف قلیان جزو اولین های کشورند

مردم استان بوشهر بویژه زنان در مصرف دخانیات (قلیان) جزو استانهای اول کشور هستند که در این زمینه تجدید نظر مردم در روشهای زندگی ضروری است.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 04 October 2015
تابناک بوشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با رعایت فرهنگ تغذیه و استفاده از غذاهای سالم، سلامتی نسل آینده تضمین می شود.

دکتر علیرضا رئیسی روز یکشنبه در سمینار تازه های تغذیه در پیشگیری و درمان بیماریها در بوشهر افزود: مردم این استان با وجود گرمای شدید و نور آفتاب مناسب 95 درصد کمبود ویتامین D دارند و از لحاظ فعالیت بدنی نیز کم تحرک هستند.

وی اضافه کرد: همچنین مردم استان بوشهر بویژه زنان در مصرف دخانیات (قلیان) جزو استانهای اول کشور هستند که در این زمینه تجدید نظر مردم در روشهای زندگی ضروری است.

رئیسی یادآور شد: مصرف بی رویه تنقلات از جمله چیپس و پفک و تغذیه های گرانی که هیچ ارزش غذایی برای بچه ها ندارند باعث مشکلات سوء تغذیه و غیره در کودکان این استان شده است.
وی بیان کرد: استان بوشهر در منطقه ناامن غذایی قرار دارد و تلاش می شود با تنظیم سند امنیت غذایی و آموزش مصرف غذای سالم فرهنگ تغذیه سالم در آن نهادینه شود.

رئیسی گفت: پرداختن به مقوله سلامت یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید است که در این ارتباط با اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش پرداختی ها تاحدودی مشکلات مردم کاهش یافته است.
وی با تاکید بر رعایت مقوله بهداشت و پیشگیری یادآور شد: توسعه مراکز درمانی و اضافه کردن تخت ها هیچ وقت به عنوان یک شاخص خوب به شمار نمی آیند بلکه موفقیت ما زمانی است که بتوانیم از شیوع بیماریهایی از جمله دیابت، تالاسمی، دیالیز و قلبی و عروقی پیشگیری کنیم.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار