اختصاص 1.4 میلیاردتومان به گردشگری تنگستان

فرماندار شهرستان تنگستان گفت: با توجه به نقش مهم این شهرستان درحوزه ابنیه تاریخی و گردشگری امسال 14 میلیارد ریال برای طرح‌های مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی و گردشگری این شهرستان تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 04 October 2015
تابناک بوشهر: غلامرضا ترک‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان تنگستان با بیان اینکه این شهرستان در این حوزه دارای جایگاه ویژه‌ای است اظهار داشت: شهرستان تنگستان علاوه بر داشتن ابنیه‌های تاریخی منحصر بفرد از پیشینه تاریخی مبارزاتی و فرهنگی مهمی برخورداراست.

وی با اشاره به اینکه تشکیل انجمن میراث فرهنگی، اهمیت دادن به پیشینه تاریخی، حفظ آثار و بناهای گذشته است گفت: یکی از موضوع اصلی تشکیل انجمن میراث فرهنگی، اهمیت دادن به حفظ آثار و بناهای تاریخی بعنوان سند پیشینه واحراز هویت تاریخ  یک جامعه است .

فرماندار تنگستان با بیان اینکه در این شهرستان ابنیه‎های تاریخی زیادی وجود دارد گفت: این بناهای تاریخی نشان از قدمت این سرزمین است که شامل پنج اثر و بنای تاریخی از جمله موزه شهید رئیسعلی دلواری، قلعه کلات، منزل زایرخضرخان اهرمی، تپه رشادت درشهردلوار، آب گرم میراحمد و تپه گل پختی  است.

ترک‎زاده با بیان اینکه در بخش تخصیص اعتبارات توجه خاصی به مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی تنگستان شده گفت: 10 میلیارد ریال درکمیته  برنامه‎ریزی شهرستان تنگستان برای پروژه‎های میراث فرهنگی در حوزه گردشگری تخصیص یافته است.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارت یاد شده چهار میلیارد ریال  برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی به تصویب رسیده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار