رئیس دادگستری کنگان بوشهر:

افزایش 14درصدی پرونده های قضایی در کنگان

رئیس دادگستری و شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کنگان استان بوشهر گفت: در 5 ماه نخست سال جاری تعداد پرونده های قضایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 07 October 2015
تابناک بوشهر: حسین عزمی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کنگان افزود: ترکش وقوع جرم پیش از هر چیز متوجه نظم و امنیت خواهد شد و در پیشگیری از وقوع جرم اولین مسئولیت به خانواده و مسئولان مربوط می شود.

وی برپایی مجالس دینی و مذهبی، تقویت برنامه های دینی و فرهنگی، برگزاری کارگاههای آموزشی، تقویت مراکز مشاوره و شناسایی مجرمان خطرناک، پایبندی به اجرای قانون، تسریع در خدمت رسانی به مردم از سوی مسئولان و انجام وظایف قانونی مسئولان و زیر مجموعه و اجتناب از پاس دادن مردم را از جمله راههای پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد.

عزمی ادامه داد: در صورتی که زمینه لازم برای پیشگیری از وقوع جرم فراهم شود، نظم و امنیت بر جامعه حاکم و کیان خانواده و حریم های فردی و اجتماعی از تعرض مصون خواهد شد.

عزمی در بخش دیگر با تبیین تاریخچه و جایگاه قانونی پیشگیری از وقوع جرم پس پیروزی از انقلاب اسلامی گفت: مشارکت جدی همه دستگاهها در این ارتباط و همکاری با دستگاه قضا (بعنوان رییس شورای پیشگیری از جرم) می تواند به موفقیت این شورا کمک کند.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کنگان افزود: این شورا از مصوبات جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام است که ریاست آن بر عهده دستگاه قضایی و دستگاههای مهم از مجموعه نظام نیز اعضای آن هستند.

رییس دادگستری شهرستان کنگان به تلاش دستگاه قضا در این شهرستان کنگان اشاره کرد و گفت: درسال گذشته هفت هزارو 619 فقره پرونده در دادگستری تشکیل شده که چهار هزار 538 فقره کیفری و سه هزارو 081 فقره دیگر حقوقی بوده است.

عزمی اظهارکرد: در 5 ماه نخست سال جاری تعداد پرونده های قضایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: امیدواریم با همت همه اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم و اتخاذ تدابیر لازم میزان پرونده های قضایی کاهش یابد. 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار