آغاز عملیات تعمیر و بازسازی چیلر خنک کننده سیستم تهویه نیروگاه دوم سد شهید عباسپور

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور از آغاز عملیات تعمیر و بازسازی چیلرخنک کننده سیستم تهویه نیروگاه دوم سد شهید عباسپور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ 14 December 2022

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان ،”فرزاد جونعلی وند” مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپورضمن اعلام این خبر اظهار داشت: چیلرها ی نیروگاه دوم سد شهید عباسپور از نوع تراکمی بوده و آب خروجی آنها برای خنک کاری هوای نیروگاه استفاده می شود که در صورت بروز اشکال در این چیلرها رطوبت در نیروگاه بالا می رود و در نتیجه موجب خوردگی در تجهیزات ابزار دقیق و همچنین وضعیت نامطبوع هوا شرایط کاری برای افراد شاغل در نیروگاه را دشوار می کند.


جونعلی وند گفت: باتوجه به اینکه یکی از این چیلرها در پی کارکرد طولانی مدت تیوپ های مسی آن سوراخ شده و مدتی از سرویس خارج شده بود، به دلیل اهمیت سیستم تهویه در نیروگاه برنامه ریزی های لازم در خصوص تعمیر و بازسازی این چیلر در دستور کار متخصصان فنی قرار گرفت و در این عملیات کلیه تیوپ های مسی تعویض و پس از گذراندن مراحل تست با موفقیت در محل نصب گردید.


وی در پایان افزود: هر واحد سردکننده (چیلر) از یک کمپرسور الکتریکی، کندانسور خنک شونده با آب، تبخیرکنندة آب سرد، تجهیزات ابزار دقیق و پنل فرمان و کنترل تشکیل می شود که ظرفیت هر چیلر معادل ۱۶۰ تن برودتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار