معاون استاندار خواستار شد

همکاری ادارات برای تسریع در راه اندازی پارک علم و فن آوری

با وجود قدمت تقریبا یک دهه ای فعالیت مراکز پارک علم و فناوری در کشور، استان اردبیل همچنان از داشتن این مرکز محروم است. با این حال مسئولان استان در ماههای اخیر اقدامات خوبی را برای شروع به کار این مرکز در استان اردبیل آغاز کرده اند.
کد خبر: ۱۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ 07 March 2015

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اردبیل بر لزوم همکاری دستگاههای اجرایی ذی ربط برای تکمیل و توسعه پارک علم و فن آوری استان اردبیل تاکید کرد.

به گزارش تابناک به نقش از روابط عمومی استانداری اردبیل، اقبال عباسی که در نشست با جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان سخن می گفت با یادآوری توجه ویژه دولت به توسعه شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فن آوری را حلقه مفقوده بین مراکز علمی و صنعتی در سال های اخیر توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد با پیگیری های در حال انجام این مرکز در اردبیل هر چه زودتر تکمیل و تقویت شود.

معاون استاندار بر لزوم حمایت از ایده ها تا تبدیل شدن آن به محصول در مراکز رشد و حمایت از تجاری سازی آن در پارک علم و فن آوری تاکید و تصریح کرد: تجاری سازی ایده های دانش بنیان موجب رونق اشتغال در منطقه خواهد شد.

وی از ارایه تسهیلات به ایده های دانش بنیان و ابتکارات در مراکز رشد در قالب تسهیلات سخت افزاری و نرم افزاری خبر داد و افزود: شرکت ها پس از طی مراحل رشد و تبدیل ایده به محصول می توانند برای تجاری سازی محصولات خود در پارک علم و فن آوری مستقر شوند و از دیگر مزایای استقرار در این مرکز استفاده کنند که شامل حمایت در تامین تجهیزات مورد نیاز هم می شود.

پارک علم و فناوری از مراکز علمی است که ایده تاسیس آن در ایران برای نخستین بار توسط مدیریت وقت پردیس فنی دانشگاه تهران در سال 1380 طرح شد؛ ابتدا مرکز رشد واحدهای فناوری در سال 1382 تاسیس و سپس مرکز کارآفرینی به مجموعه پارک اضافه شد؛ اما فعالیت این مجموعه در کشور سال 1384 صورت اجرایی به خود گرفت.

هدف اصلی از ایجاد این مجموعه کمک به توسعه کسب و کارهای دانش محور و افزایش توان اقتصادی- علمی کشور با تکیه بر توان علمی دانشگاه و از جمله ماموریت های آن آفرینش فناوری و تسهیل انتقال دانش از دانشگاه به صنعت، افزایش توان رقابتی صنایع کشور، ارتقای فرهنگ نوآوری و پرورش شرکت های نوپا در زمینه فناوری های نوین اعلام شد.

با وجود قدمت تقریبا یک دهه ای فعالیت مراکز پارک علم و فناوری در کشور، استان اردبیل همچنان از داشتن این مرکز محروم است. با این حال مسئولان استان در ماههای اخیر اقدامات خوبی را برای شروع به کار این مرکز در استان اردبیل آغاز کرده اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار