مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین:

تعداد مراکز اقامتی در استان قزوین افزایش یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: جذب گردشگر، مستلزم تکمیل زیرساخت‌های گردشگری است و در این زمینه باید تعداد مراکز اقامتی در استان قزوین افزایش یابد.
کد خبر: ۱۱۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 14 October 2015
به گزاری تابناک از قزوین به نقل از تسنیم، محمدجواد حضرتی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره ضرورت جذب گردشگر در راستای توسعه استان قزوین اظهار داشت: استان قزوین به لحاظ موقعیت جغرافیای و آب و هوایی از شرایط ویژه‌ای برخوردار است که باید از این ظرفیت در راستای جذب گردشگر استفاده کرد.

وی افزود: جذب گردشگر سبب توسعه استان و ایجاد اشتغال شده و علاوه بر آن تأثیر به‌سزایی در انتقال فرهنگ و تمدن استان قزوین به سایر استان‌ها و اشاعه فرهنگ شیعی به کشورهای اروپایی دارد، به همین سبب از آن به عنوان صادرات نامرئی یاد می‌کنند، چرا که هم از لحاظ ثروت‌زایی و هم اشاعه فرهنگ و تمدن بسیار مهم و تأثیرگذار است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌های تعیین شده، استان قزوین در سال آینده باید 5 میلیون گردشگر را به خود جذب کند تصریح کرد: جذب گردشگر، مستلزم تکمیل زیرساخت‌های گردشگری است و در این زمینه باید تعداد مراکز اقامتی در استان قزوین افزایش یابد.

حضرتی‌ها خاطرنشان کرد: روش‌های جذب گردشگر در استان قزوین در عمل بازدارنده بوده است و در این زمینه باید تجدید نظر و بازنگری انجام شود تا روش‌های اشتباه برای جذب گردشگر حذف شده و روش‌های مناسب و با تجربه موفق جایگزین آن شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین عنوان کرد: تجربه‌ای که در خانه بهروزی قزوین اتفاق افتاد تجربه‌ای بسیار موفق و خوب بود و همین موضوع باید به سایر ابنیه تاریخی استان قزوین اشاعه پیدا کرده و این طرح‌ در آنها نیز اجرا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار