اقامه نمازظهرعاشورادرمیدان امام (ره)

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: نماز ظهر عاشورا در میدان امام خمینی (ره) همدان اقامه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 20 October 2015
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: نماز ظهر عاشورا در میدان امام خمینی (ره) همدان اقامه می‌شود.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم با بیان اینکه هدف از برپایی نماز ظهر عاشورا لبیک‌گویی به هدف قیام امام حسین (ع) است، اظهار کرد: با اقامه نماز اول وقت در روز عاشورا ضمن اقتدا به این حرکت زیبا و پسندیده اباعبدالله‌الحسین (ع) این فریضه الهی را همراه همه عزاداران به پا خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا به اقامت آیت‌الله محمدی نماینده ولی فقیه در همدان برپا می‌شود، گفت: برای برپایی هرچه باشکوه این فریضه الهی، با برپایی کارگروهی وظایف دستگاه‌ها ابلاغ شده تا دستگاه‌های خدماتی نیز همکاری داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با تاکید بر اینکه نماز ظهر عاشورا باید با معنویت، نشاط و شکوه خاصی برپا شود، تصریح کرد: شهرداری، نیروی انتظامی و هیئات حسینی نظم و شرایط اقامه نماز را فراهم خواهند کرد.

وی بیان کرد: از همه هیئت‌های مذهبی و عزاداران تقاضا داریم هنگام اذان ظهر ضمن قطع کردن صدای مداحی و طبل و سنج صفوف نماز را تشکیل داده و بتوانیم به هدف قیام امام حسین (ع) که به پا داشتن نماز بود توجه کنیم.

حسنی‌حلم با تاکید بر اینکه علاوه بر برپایی نماز ظهر عاشورا؛ روز سوم شهادت امام حسین (ع) و اربعین هم نماز جماعت در میدان امام (ره) برپا خواهد شد، افزود: میدان امام (ره) به عنوان نماد اصلی این کار انتخاب شده اما نافی برگزاری نماز جماعت در سایر نقاط نیستیم به طوری که عزاداران در هر مکانی که هستند می‌توانند اقامه نماز جماعت اول وقت را داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز در میدان امام (ره) در صورت مساعد بودن هوا انجام می‌شود، گفت: اگر شرایط جوی نامساعد باشد نماز جماعت ظهر عاشورا در مساجد نزدیک به میدان امام (ره) به ویژه مسجد جامع اقامه خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان در ادامه یکی از اهداف بزرگداشت عاشورا را معرفت‌افزایی دانست و بیان کرد: شناخت ما از محرم عرفان و آگاهی ما نسبت به قیام سیدالشهدا (ع) و پیام‌های عاشورایی را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه جدایی از معرفت سطحی‌نگری را منجر می‌شود، اظهار کرد: باید از مسائل احساسی بالا رفته و به درک و فهم عقلانی برسیم و از درک عقلانی نیز بالا رفته و به عشق و عرفان رسید.

حسنی‌حلم تصریح کرد: در بین پیام‌های عاشورایی اخلاص، ایثار، از خودگذشتگی، تدبیر و ولایت‌پذیری موج می‌زند و دانشگاهی است که مفاهیم عالی نظری اسلامی را انتقال می‌دهد.

وی انقلاب اسلامی را برگرفته از عاشورا و محرم دانست و گفت: شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس حرکتی بر مبنای عاشورا و محرم داشتند که توانستند کربلایی شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار