امام جمعه انزلی: باید مراحل اجرای برجام را با همدلی و همزبانی دنبال کنیم

کد خبر: ۱۱۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 23 October 2015
انزلی - ایرنا - امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: باید مراقبت شود تا مراحل اجرای برجام با همدلی و همزبانی دنبال شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین با تاکید بر لزوم اجرای صحیح برجام اظهار کرد: باید مراقب باشیم دشمن از وظایف خود طفره نرود.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: همه گفت و شنودها و مخالفت و موافقت در خصوص برجام انجام شد و بار دیگر توطئه دشمن که در صدد اختلاف در جمع ما بود، نقش بر آب شد.
وی افزود: نامه رهبری مانند همیشه راهگشا و فصل الخطاب است و نتیجه قطعی را اعلام نمود و پاسخ رییس جمهوری هم تاکیدی بر خواسته های به حق مردم شد و اعضای مذاکره کننده هم بر آن صحه گذاردند و بر تبعیت از امامت و رهبری تاکید کردند.
حجت الاسلام شمس الدین متذکر شد: حال باید بر اجرای صحیح و سالم برجام مراقبت شود تا با همدلی و همزبانی مرحله بعدی را دنبال کنیم و دشمن از وظایف خود طفره نرود.
وی تاکید کرد : دشمن هر روز با یک طرح می آید و باید نفوذ دشمن را جدی بگیریم و تذکرات رهبری را در این مورد سرلوحه قرار دهیم .
امام جمعه انزلی با بیان این که همه موظفیم مانند همیشه جلوی دشمن بایستیم، خاطرنشان کرد: اگر به فراز آخر بیانات مقام رهبری توجه کنیم، می بینیم ایشان تذکر داده اند که کشور با رفع تحریم ها بازار دشمنان نشود .
وی متذکر شد: هر کالایی که از دشمن بگیریم، مانند بمبی است که بر سر مسلمانان فرو می ریزد خصوصا از آمریکا نباید کالا بگیریم .
امام جمعه انزلی اظهار کرد : این امر هم برای تقویت اقتصاد مقاومتی است و هم برای آن که به دشمن بفهمانیم که همچنان در مبارزه با او هستیم و فکر نکند هر وقت خواست تحریم کند.
حجت الاسلام شمس الدین با عرض تسلیت ایام محرم، به روز عاشورا اشاره و تصریح کرد: در این روز حضور پر شور و شعور شما مومنین ، رعایت موازین و شئون درست اسلامی در حرکت دسته های عزاداری و توجه خاص به نماز ظهر عاشورا باید مورد توجه قرار گیرد .
وی اظهار کرد : این قابل قبول نیست که نمازی که بر آن تاکید شده و واجب است، انجام نشود ولی برای سید الشهدا عزاداری کنیم .
خطیب جمعه انزلی متذکر شد: مسئولان هیات ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که در زمان نماز، مداحان اذان بگویند و در هرجایی که هستند، نماز اقامه شود .
وی تصریح کرد : این فلسفه قیام عاشورا است که در آن بحبوحه جنگ و گرمای هوا ، امام حسین با یاران خود به نماز جماعت ایستادند و با آن شرایط نماز اقامه کردند .
حجت الاسلام شمس الدین تاکید کرد : اینجا صحنه مبارزه با هوای نفس است و باید هوای نفس را از خود دور کنیم و حین عزاداری به عبادت مشغول شویم .
وی متذکر شد: عزاداری باید با شئون اسلامی انجام شود و هم عزاداران هم تماشاگران باید بدانند که برای عزای سید الشهدا آمده اند و نباید با شکل نامناسب بیایند و این ناهنجاری ها نباید در عزاداری سید الشهدا وجود داشته باشد.
وی اظهار کرد : اگر موارد مغایر با شئونات اسلامی دیده شد ، همه باید نهی از منکر کنند، تریبون مداحان برای تذکر و توجه است اگر هر دسته و ذاکری تذکر در خصوص رعایت حجاب و دستورات اسلامی دهد؛ ناهنجاری ها رفع می شود.
بین دو نماز ظهر و عصر جمعه این هفته، دسته های عزاداری و نمازگزاران به سوگواری حضرت سیدالشهدا پرداختند.
شهرستان انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار