عزاداري مردم کيش در شب عاشوراي حسيني

جزیره کیش در شب عاشورای حسینی سراسر ماتم و اندوه است.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 24 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، از ساعتی پیش مراسم سوگواری با حضور دسته های عزاداری در مرکز شهر آغاز شده است و عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در غم شهادت سرور آزادگان جهان و یاران با وفای آن حضرت اشک ماتم می ریزند.آنچه در شبهای محرم به ویژه شب عاشورای حسینی در کیش به چشم می خورد عمق ارادت مردم مومن و ولایتمدار این جزیره مرجانی به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام و شهدای دشت کربلاست.

43 هیئت عزاداری با قومیت های مختلف کشورمان در کیش سوگواری می کنند و مسافرانی که از شهرهای مختلف به کیش سفر کرده اند از شور حسینی که در جزیره کیش برپا شده است شگفت زده شده اند .دسته های عزاداری به نوبت از مقابل جایگاه عبور می کنند و مردم هم کنار خیابان نظاره گر آنان هستند.

مداحان اهل بین عصمت و طهارت علیهم السلام با نوای دلنشین و حزن انگیز در سوگ شهدای کربلا مرثیه سرایی می کنند و حاضران در دسته های عزاداری با سینه و زنی و زنجیز زنی به عزاداری می پردازند.

مردم هم در غم شهادت خاندان پیامبر با اشک و ناله بر سینه می کوبند و با دسته های عزاداری همراه شده اند.

آنچه جلوه شکوه عزاداری در کیش را دو چندان کرده است حضور کودکان با لباس های زیبای رزم و بیرق های مزین به نام ابوالفضل العباس و امام حسین علیهما السلام است که در دسته ها حضور دارند.

نسیم خنک هوا ، بوی اسپند را درفضا پخش کرده است و بسیاری از مردم نذورات خود را درصندوق هایی که به شکل گهواره علی اصغر طفل شش ماهه ابا عبدالله علیه السلام درست شده است می ریزند .

 بسیاری از گردشگران خارجی که در این ایام در جزیره کیش حضوردارند با دقت مراسم عزاداری را تماشا می کنند و گاهی هم در هیئت ها حضور می یابند.

تمامی مسئولان کیش از جمله امام جمعه ، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ، فرماندهان نیروی های نظامی و انتظامی و روسای ادارات و نهادهای کیش از ابتدای مراسم سوگواری شب عاشورا در جایگاه حضور دارند و همراه مردم عزاداری می کنند.مراسم نماز ظهر عاشورا نیز فردا همزمان با سراسر کشور در مصلی جزیره کیش برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار