عزاداری منحصر به فرد پیرمرد 75 ساله

در همین حال با عَلَمی که بر دوش داشت در جاده اصفهان به یاسوج در حالی که بر سینه می‌زد و ذکر حسین حسین می‌کرد به راه خود برای رسیدن به شهر یاسوج ادامه می‌داد
کد خبر: ۱۱۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳ 24 October 2015

 پیش از ظهر امروز مصادف با عاشورای حسینی که جهت تهیه گزارش از عزاداری در روستای تاریخی کریک از توابع شهرستان دنا عازم این روستا بودیم در محور یاسوج به اصفهان صحنه‌ای جالب از عزاداری پیرمرد کهگیلویه و بویراحمدی را مشاهده کردیم.


 به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به نقل از فارس،سید مهرعلی صالحی‌زاده که 75 سال سن دارد و از سادات جلیل‌القدر امامزاده نورالدین عباس شهرستان کهگیلویه است، مسافت 80 کیلومتری مارگون را به وسیله الاغش در حال پیمودن بود.

در همین حال با عَلَمی که بر دوش داشت در جاده اصفهان به یاسوج در حالی که بر سینه می‌زد و ذکر حسین حسین می‌کرد به راه خود برای رسیدن به شهر یاسوج ادامه می‌داد.

 خودم را قابل عزاداری برای سید و سالار شهیدان نمی‌دانم اما با توجه به مسافرتی که در پیش داشتم ترجیح دادم که عَلَم حضرت عباس(ع) را بر دوش گیرم و در راه ذکر شهدای کربلا را بگویم.

این پیرمرد علم به دوش بیان کرد: دارای خانواده‌ای با فرزندان مذهبی و عاشق اباعبدالله(ع) هستم که فرزندم نیز در راه اسلام افتخار آزادگی در جبهه‌های حق علیه باطل را دارد.

صالحی‌زاده افزود: در راه هر کجا که به اذان ظهر برخورد کنم نماز ظهر عاشورا را در جاده خواهم خواند تا که گوشه‌ای از دین خود را به آقا ابوالفضل(ع) ادا کرده باشم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار