کارشناس رشته پرورش‌اندام تاکید کرد:

علاقه‌مندی و تغذیه مناسب رمز موفقیت رشته پرورش‌اندام و بادی کلاسیک

علاقه‌مندی و تغذیه مناسب رمز موفقیت رشته پرورش‌اندام و بادی کلاسیک کارشناس رشته پرورش‌اندام بر رعایت فاکتور تغذیه و علاقه‌مندی ورزشکار بر موفقیت وی در این رشته تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰ 20 June 2024

به گزارش تابناک رضوی، محمود فدایی بیش از ۱۷ سال سابقه ورزشی را در کارنامه خود دارد و این مدت نسبتا طولانی در رشته ورزشی بدنسازی مشغول به فعالیت است.

خودش می‌گوید به‌صورت حرفه‌ای در رشته بادی کلاسیک که در آن هدف اصلی، زیبایی اندام و جذابیت بصری است، فعالیت داشته است.

وی با تاکید بر اینکه افراد زیادی متقاضی فعالیت در این رشته هستند، افزود: در استان خراسان رضوی نیز جوانان زیادی اعم از آقایان و خانم‌ها به ورزش بدنسازی که سه رشته فیزیک، بادی‌کلاسیک و پرورش‌اندام را شامل می‌شود، علاقمند و به‌صورت آماتور و بعضا حرفه‌ای آن را دنبال می‌کنند.

وی گفت: یکی از نکاتی که در دیده نشدن این رشته موفق ورزشی که توسط ورزشکارانی همچون هادی چوپان اعتبار جهانی به‌دست آورده نقش داشته است، صدا و سیماست که آنچنان که باید به آن نپرداخته و دیده نشدن این ورزش در ایران یکی از مشکلات اساسی ما بوده است.

فدایی، پرداختن به این رشته را صرفا علاقه‌مندی جوانان به این رشته عنوان کرد و گفت: بسیاری از جوانان حتی بدون پشتوانه و حمایتی، خود را به مسابقاتی که در این رشته وجود دارد می‌رسانند.

این ورزشکار که سابقه چندین دوره قهرمانی در استان را نیز دارد، گفت: برای موفقیت در این رشته، صبر اولین درسی است که باید یاد گرفته شود و قدم‌های بعدی تغذیه و تمرین و مداومت در تمرینات است.

فاکتور علاقه‌مندی و تغذیه مناسب در رشته پرورش اندام
وی در خصوص مصرف مکمل‌ها و استروئیدها نیز، گفت: مصرف این مواد آسیب‌های جبران‌ناپذیری به فرد وارد کرده و عوارض مصرف آن‌ها تا سال‌ها با فرد باقی خواهد ماند.

وی یادآور شد: ۸۰ درصد پیشرفت در این رشته استفاده از تغذیه مناسب است و نوع تمرین ورزشکار نیز فاکتور بسیار مهمی است که به همراه علاقه‌مندی و شدت تمرینات، می‌تواند موفقیت در این رشته را برای وی به همراه آورد.

این کارشناس ورزشی که خودش هم از جوانان دهه شصتی محسوب می‌شود، در ادامه به مشکلات و موانع پیشرفت این رشته اشاره کرد و افزود: این عدم حمایت مسئولین به‌وضوح در تقدیر و اهدای جوایز به ورزشکار در مسابقات مشهود است و به علت پرهزینه بودن این رشته برای افرادی که تلاش می‌کنند به مسابقات بروند، توجیه اقتصادی نداشته و انگیزه‌ها را کم خواهد کرد.

فدایی آینده این رشته در ایران و همچنین جهان را بسیار امیدوارکننده دانست و گفت: به واسطه قهرمانی ورزشکاران ما در سطح جهان، جوانان بیشتری به این رشته روی آوردند و در سطح جهانی نیز حرفی برای گفتن نیز خواهیم داشت.

منبع شرق نگار

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار