مجوز جذب سه هزار و ۷۰۰ نیرو در آموزش و پرورش خوزستان صادر شده است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال سه هزار و ۷۰۰ نفر از طریق ماده ۲۸ در استان جذب آموزش و پرورش می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۷۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹ 06 July 2024

تابناک خوزستان: عبدالله حبیبی بیان کرد: از این تعداد مجوز جذب، فرآیند استخدام یک هزار نفر برای آزمون آموزگاری در حال انجام است.

وی گفت: مابقی نیروی انسانی نیز در۲ بخش دبیری و نیروی کیفیت بخشی جذب خواهند شد که اثر بسیار خوبی را در جبران کمبود معلم استان خواهد داشت.

حبیبی اظهار کرد: در دولت سیزدهم کمک های بزرگی به خوزستان برای جبران عقب‌ماندگی فضای آموزشی انجام شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در شهریورماه امسال تجهیزات مدارس و ورزشی که در حال تهیه است بین مدارس توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: امسال برای نخستین بار تمهیدات لازم برای آماده سازی مدارس و ساماندهی کلاس های درس تا ۳۱ مردادماه انجام خواهد شد.

حبیبی افزود: آموزگاری که زیر پنج سال سابقه دارد باید به مقطع خود برگردد و در حیطه کاری خود فعالیت کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص ثبت نام دانش‌آموزان ادامه داد: بیشترین دغدغه ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی است و انجام سنجش سلامت الزامی است.

حبیبی اظهار کرد: متاسفانه با کُندی روند ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی روبرو هستیم که این شرایط باعث می‌شود سایر امورات دانش‌آموز همچون خرید کتاب نیز به تعویق بیفتد.

وی گفت: از خانواده هایی که فرزند کلاس اول دارند درخواست می‌شود در روزهای دوشنبه یا چهارشنبه هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام فرزند خود اقدام کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: ثبت نام پایه هفتم نیز شروع شده و ثبت نام پایه دهم نیز بعد از اعلام نتایج هدایت تحصیلی آغاز خواهد شد.

حبیبی افزود: تلاش داریم تا یک هفته آینده هدایت تحصیلی دانش‌آموزان انجام شود و هر چه زودتر ساماندهی پایه‌های تحصیلی صورت پذیرد.

مدارس شاهد و سمپاد مجاز به دریافت هزینه در هنگام ثبت نام

حبیبی با بیان اینکه خانواده‌ها با یکسری چالش‌ها در هنگام ثبت نام فرزند خود روبرو هستند ادامه داد: یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها در هنگام ثبت نام دریافت وجه است، مدارس فقط می توانند پول کتاب و بیمه را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: فقط مدارس سمپاد و شاهد مجاز به دریافت وجه در هنگام ثبت نام هستند و مدارس نمونه دولتی و هیات امنایی در زمان ثبت نام اجازه دریافت مبلغی را ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اینکه مردم باید به حقوق خود آشنا باشند اظهار کرد: خانواده ها نباید اجازه دهند پول اضافه از آن ها دریافت شود.

حبیبی تاکید کرد: مدارس غیردولتی موظف هستند مبلغ شهریه را برای آگاهی خانواده ها بر روی تابلوی اعلانات نصب کنند و در صورتی که مدرسه ای از اعلام شهریه مصوب خودداری کند خانواده ها امکان شکایت از آن مدرسه را دارند.

وی افزود: چندین پرونده تخلف در خصوص دریافت هزینه های گزاف از خانواده ها تشکیل شده و در دست پیگیری است.

اعلام نتایج امتحانات نهایی فردا یکشنبه

حبیبی بیان کرد: برای نخستین بار امسال امتحانات نهایی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار شد و تا کنون بیش از ۷۰ درصد اوراق تصحیح شده است.

وی گفت: فردا یکشنبه ۱۷ تیرماه نتیجه امتحانات نهایی اعلام خواهد شد، دانش آموزان حق اعتراض دارند و امکان تصحیح مجدد اوراق نیز وجود دارد.

به گزارش ایرنا، خوزستان با داشتن یک میلیون و یکصد هزار نفر دانش آموز جایگاه سوم کشور را در دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار