کشف و ضبط ۶ هزار و ۷۸۳ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی در استان

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: ۶ هزار و ۷۸۳ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی در این استان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۱۱۷۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰ 09 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر یونس احمدی  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ناظران و کارشناسان دامپزشکی در بازرسی های خود از مراکز تولید، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان طی ۲ روز گذشته این مقدار گوشت مرغ غیرقابل مصرف را کشف کردند.

وی توضیح داد: در یکی از بازرسی‌ها یک محموله به مقدار سه هزار و ۳۷۳ کیلوگرم جگر مرغ که به صورت غیربهداشتی از یکی از استان‌های شمالی کشور به ایلام حمل و ذخیره‌سازی شده بود، کشف و با دستور دستگاه قضا به طور کامل معدوم سازی شد.

احمدی ادامه داد: در یک عملیات دیگر نیز یک هزار و ۴۱۰ کیلوگرم مرغ و ضایعات مرغ که به صورت غیربهداشتی و با هدف تهیه فرآورده‌های صنعتی تولید شده بود نیز کشف و ضبط شد که بخشی از این محموله امروز و مابقی هم فردا با معدوم‌سازی می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین ناظران و بازرسان دامپزشکی ۲ هزار کیلوگرم مرغ دیگر که در شرایط غیربهداشتی تولید شده بود نیز کشف کردند که باتوجه به آزمایش‌های انجام گرفته، محوله مذبور قابلیت استفاده مستقیم و درجه یک برای انسان ندارد اما قابلیت تبدیل به فرآورده‌های خام صنعتی مانند سوسیس، کنسرو، کالباس و ژانبون را دارا است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی نظارت بهداشتی و شرعی بر دام و فراورده‌های خام دامی با رویکرد سلامت غذا از مزرعه تا سفره است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اهمیت سلامت غذای مردم، تمام مراکز مرتبط با دام و فرآورده‌های خام دامی باید شناسنامه مورد تائید دامپزشکی داشته باشند و ماشین های حمل نیز با اخذ برگه قرنطیه و امنیت زیستی مجاز به حمل دام ذبح شده و فراورده‌های خام دامی هستند.

به گفته احمدی نبود این گونه مجوزها برای مراکز مرتبط با دام و فراورده‌های خام دامی باعث بروز معضلات و چالش‌های زیستی برای مصرف کنندگان می‌شود./م

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار