مدارک لازم برای رفتن به کربلا در اربعین در سال 1403

سفر به کربلا در اربعین، یکی از مراسم مذهبی جهان اسلام است. هر ساله میلیون‌ها زائر از سراسر جهان به این شهر مقدس می‌آیند تا در مراسم اربعین که در واقع از شهر نجف به کربلا است حضور بعمل آورند.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲ 09 July 2024

هرساله استقبال بیشتری از این سفر مذهبی می‌شود. با توجه به این موضوع اگر شما نیز جزو زائران امسال سفر اربعین هستید بهتر است پیش از سفر یکسری نکات مهم را بدانید.

در این مقاله، به بررسی انواع روش‌های سفر به کربلا و اینکه سفر اربعین چند روزه است و پیاده روی اربعین چند روزه است خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

مدارک لازم برای رفتن به کربلا در اربعین

 

از جهت تهیه مدارک لازم برای رفتن به کربلا در اربعین ابتدای امر باید وارد سامانه (سماح) شوید و ثبت نام خود را انجام دهید.  این ثبت‌نام اولیه شامل اطلاعات شخصی شما و تعیین تاریخ و برنامه سفرتان به کربلا می‌شود.

 

بعد از انجام مراحل ثبت‌نام، داشتن گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار برای درخواست ویزا به عراق الزامی است. بنابراین، قبل از هر اقدامی، اطمینان حاصل کنید که گذرنامه‌تان اعتبار کافی دارد و در صورت نیاز، آن را تمدید کنید.

 

پس از ثبت‌نام اولیه به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز برای درخواست گذرنامه را آماده کنید. این مراحل شامل تهیه فرم‌های مورد نیاز، عکس بیومتریک، پرداخت عوارض مربوطه و احراز هویت است.

 

بطور کل مدارک لازم برای رفتن به کربلا در اربعین شامل موارد زیر می‌شود:

 

  • گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار.
  • دو عدد عکس 4*3 سانتی‌متر با پس‌زمینه سفید.
  • ثبت‌نام در سامانه سماح و دریافت رسید ثبت‌نام.
  • کارت شناسایی و بارکد صادر شده از سامانه سماح.
  • ارز معتبر برای هزینه‌های مختلف در عراق.
  • گذرنامه زیارتی برای سفر در ماه‌های محرم و صفر.

 

همچنین باید توجه داشت که افرادی که دارای گذرنامه معتبر هستند، نیازی به دریافت گذرنامه زیارتی ندارند.

سفر اربعین چند روزه است؟

 

در پاسخ به سوال همه زائران عزیز که می‌پرسند پیاده روی اربعین چند روزه است؟ باید بگوییم که معمولاً بین ۱۰ تا ۱۴ روز به‌طول می‌انجامد. ابتدا زائران در یک فرآیند چند ساعته از یکی از مرزهای ایران و عراق، مانند مهران، شلمچه، چذابه یا خسروی، وارد عراق می‌شوند.

 

مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و معمولاً ۳ تا ۵ روز به طول می‌انجامد. زائران روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر پیاده‌روی می‌کنند و در مسیر از موکب‌ها برای استراحت و تأمین غذا و نوشیدنی استفاده می‌کنند.

 

پس از رسیدن به کربلا، زائران در مدت زمان 2 الی 4 روز در مراسمات مختلف اربعین شرکت کرده و به زیارت اماکن مقدس می‌پردازند. برای بازگشت به ایران نیز چند روز زمان لازم است، که شامل خروج از کربلا، رسیدن به مرز و بازگشت به محل سکونت در ایران می‌شود.

 

سفر به کربلا به صورت هوایی

مدارک لازم برای رفتن به کربلا در اربعین در سال 1403

سفر به کربلا به صورت هوایی به زائران امکانات و مزایای زیادی ارائه می‌دهد و سریع‌ و راحت‌ روش برای رسیدن به این مقصد مذهبی است. برای انجام سفر به کربلا به صورت هوایی، ابتدا باید بلیط هواپیما رزرو کنید.

 

شما از طریق سایت ها و شرکت‌های هواپیمایی متعددی واقع در شهرهای ایران می‌توانید خرید بلیط هواپیما را انجام دهید. بلیط‌های هواپیما بسته به فصل و تقاضا ممکن است در نوع، زمان و قیمت متفاوت باشند، اما شما در سایت روگو می توانید با تعیین مبدا و مقصد خود قیمت بلیط هواپیما کربلا را در ایرلاین های مختلف در زمان های مختلف مشاهده کنید و متناسب با شرایط مالی و زمانی خرید بلیط هواپیما را انجام دهید.

 

منبع

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار