جمع آوري اطلاعات 15 هزار خانوار بندرعباسي و مينابي در طرح سرشماري سلامت

از ابتدای طرح سرشماری سلامت تا کنون اطلاعات 15 هزار خانوار در شهرهای بندرعباس و میناب جمع آوری شده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 25 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : در این طرح تا کنون 50 هزار نفر جمعیت در این دو شهر سرشماری سلامت شده اند.

طرح سرشماری سلامت در دو شهر بندرعباس و میناب از 25 مهر آغاز شده است و به مدت یک ماه ادامه دارد.

یحیی میرزاده با اشاره به اینکه در دسترس نبودن مدارک شناسایی خانوارها از جمله مشکلاتی است که شهروندان با آن روبرو هستند ، افزود : خانوارها شناسنامه ، کارت ملی و دفترچه بیمه برای تسریع در جمع آوری اطلاعات هنگام مراجعه پرسشگران به در خانه ها به همراه داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : نام و نام خانوادگی ، سن ، کدملی ، اطلاعات دفترچه بیمه ، تعداد اعضای خانواده و شمه تماس از جمله اطلاعاتی سات که از سرپرست خانوار و یا یکی از اعضای خانواده پرسیده می شود.

وی پیش بینی کرد تا پایان اجرای این طرح اطلاعات سلامت بیش از 550 هزار جمع آوری می شود.

وی گفت : پس از جمع آوری اطلاعات سلامت خانوار ، به آنان کارت خانواده سلامت داده می شود .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : تسهیل در اقدامات درمانی در مراکز بهداشتی و درمانی از مهمترین مزایای این کارت است.

یحیی میرزاده افزود : این کارت برای تکمیل پرونده الکترونیکی سلامت است و در مراحل بعدی هر 2 هزار و 500 نفر زیر نظر یک کارشناس مراقب قرار می گیرند.

وی گفت :270 پرسشگر با لباس ویژه با نشان دانشگاه علوم پزشکی و کارت شناسایی ویژه این طرح دارند و از ساعت 8 صبح تا 18 برای سرشماری به منازل شهروندان مراجعه می کنند.
میرزاده افزود : در صورت ناقص بودن اطلاعات خانوار پرسشگران دوباره برای تکمیل اطلاعات به در خانه های شهروندان مراجعه می کنند.

وی گفت : جاماندگان از طرح از تاریخ 25 آبان برای ارائه اطلاعات به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار