امسال ۱۵۰ هزار کردستانی به سینما رفتند

رئیس امور سینمایی استان کردستان گفت: از اول امسال تاکنون سینماهای حوزه هنری استان ۱۵۰ هزار مخاطب داشته که در این میان پردیس سینمایی بهمن سنندج با ۱۱۰ هزار تماشاچی بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱ 12 September 2024

به گزارش «تابناک کردستان» به نقل از ایرنا، حیدر مرادی اظهار کرد: سینما در استان کردستان به لحاظ مخاطب جایگاه خوبی دارد و پردیس سینمایی بهمن همواره یکی از سینما‌های پرمخاطب کشور بوده که این مهم نشان دهنده شناخت هنری و سینمایی مردم شهر سنندج است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۳ سالن فعال سینمایی زیرمجموعه حوزه هنری در استان وجود دارد، افزود: پردیس سینمایی بهمن سنندج با ۸۶۱ صندلی، سینما مهر سقز با سه سالن سینمایی و سینما آزادی بیجار با ۳۴۰ صندلی روزانه پذیرای مخاطبان و علاقمندان به فیلم سینما در استان هستند.

رئیس امور سینمایی کردستان اضافه کرد: مخاطبان ما بیشتر طرفدار فیلم‌های کمدی هستند، البته فیلم‌های اجتماعی و تاریخی خوب هم مخاطبان زیادی دارد، اما امسال فیلم‌های "تگزاس ۳"، "مشت عشق"، "بی بدیل" و فیلم سینمایی کودک"ایلیا"به ترتیب بیشترین مخاطب را داشته اند.

مرادی، وضعیت استقبال کودکان از سینما را خوب ارزیابی کرد و گفت: سال ۱۳۹۴ طرح سینما کودک را اجرا کردیم و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها سانس مشخص و ویژه برای کودکان داریم و در مجموع هر روز یک فیلم کودک اکران خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه کردستان به عنوان یک استان فرهنگی نیازمند راه اندازی سینما در تمام شهر‌ها است، گفت: ما باید به عنوان مسئول زیرساخت‌های لازم را برای راه اندازی سینما در شهر‌های مختلف استان فراهم کنیم و در این راستا اقداماتی در برخی نقاط انجام شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مختلف به نتیجه برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار