تلفات حوادث رانندگی در مازندران ۹ درصد کمتر شد

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بابیان اینکه در شش ماه اول امسال تعداد ۳۸۸ نفربر اثر تصادفات رانندگی جان باختند گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۱۱۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 28 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به کاهش تلفات حوادث رانندگی در سه محور درون، برون‌شهری و راه روستایی تصریح کرد: جاده‌های برون‌شهری با ۲۷۴ مورد و پس‌ازآن به ترتیب محور درون‌شهری با ۹۸ و راه روستایی با ۱۶ مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.
وی بیان داشت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری با ۷۴، بابل با ۵۲ و آمل، چالوس هرکدام با ۴۲ مورد در رتبه بعدی قرار دارند.
عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف ۱۱۶ نفر از افراد سرنشین، ۱۰۲ مورد عابر، ۸۶ نفر موتورسوار، ۶۹ نفر راننده و ۱۵ نفر هم دوچرخه‌سوار هستند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت‌شده است اظهار داشت: در شش ماه امسال، هشت هزار و ۳۰۳ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش داشت.
این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ‌سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه‌ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار