رزمایش پیشگیری از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در خراسان‌جنوبی برگزار شد

رزمایش عملیاتی پیشگیری از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان با محوریت دامپزشکی با حضور دستگاه‎های ذی‌ربط در خراسان جنوبی برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 02 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،  رزمایش عملیاتی پیشگیری از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان با شرکت 16 اکیپ واکنش سریع دامپزشکی متشکل از 90 نفر و 11 اکیپ از سایر دستگاه‎های ذی‌ربط در محل روستای بوشاد بیرجند در یک واحد مرغداری به شکل فرضی انجام شد.

اکیپ‎های واکنش سریع دامپزشکی شامل قرنطینه، معدوم‎سازی، ضد عفونی، آزمایشگاه سیار، دفن بهداشتی، شعله افکنی، تدارکات و مستندسازی به همراه دستگاه‎های اجرایی از جمله استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، پلیس راه، سپاه انصارالرضا(ع)، راه و شهرسازی، محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی به مدت دو ساعت عملیات فرضی معدوم‎سازی یک واحد آلوده به بیماری آنفلوانزای فوق حاد را قرنطینه و طیور بیمار را معدوم کردند.

در حاشیه این مانور رابط پدافند غیرعامل دامپزشکی خراسان‌جنوبی و مسئول اجرایی این مانور با بیان اینکه فلسفه وجودی سازمان دامپزشکی پدافندی است، گفت: این فلسفه به معنی ایمن‌سازی و داشتن دام‌های سالم است.

محمد سهرابی با بیان اینکه اساس کار ما ایمن‌سازی است، افزود: 50 درصد از بیماری‌های دام قابل انتقال به انسان است که وظیفه دامپزشکی را دو برابر می‌کند.

سهرابی با بیان اینکه پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به عنوان یکی از بیماری‎های خطرناک و مشترک میان انسان و دام، مورد تأکید سازمان دامپزشکی است، تصریح کرد: در هفته پدافند غیرعامل علاوه بر رزمایش پیشگیری از آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان رژه خودرویی، نمایشگاه عکس، ارسال پیامک و برگزاری دوره‎های آموزشی برگزار شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار