حمایت میراث فرهنگی یزد از گردشگری روستایی

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد گفت: شناسایی روستاهایی با ویژگی خاص فرهنگی، بومی و سنتی، ایجاد تسهیلاتی برای گردشگران در این مناطق و تبلیغ آن ها از جمله برنامه های این اداره کل در زمینه توسعه گردگشری روستایی است.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 02 November 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدرضا نصیری با بیان اینکه سرمایه گذاری در روستاهای هدف گردشگری موجب اشتغال زایی و درآمد روستاییان می شود، افزود: همین امر در کاهش مهاجرت جوانان به شهرها تاثیر بسزایی دارد.

نصیری با بیان اینکه 50 روستای هدف گردشگری استان مصوب کمیته ملی گردشگری و عشایری و مصوب هیات وزیران است، خاطرنشان کرد : ده بالا، فهرج، خرانق، حجت آباد وزیر، شمسی، حسن آباد میبد، مهرآباد، بفروئیه، بیده، طزرجان، بنادکوک، مدوار (چشمه غربالبیز)، اسلامیه، بندرآباد، سریزد، هرفته، مزرعه کلانتر و خرو از جمله این روستاها هستند.
وی ادامه داد: روستاهای مریم آباد، توت، بیداخوید، درند، بهدان، ارنان و مغستان نیز از جمله روستاهای هدف گردشگری هستند که در کارگروه گردشگری استان به تصویب رسیده اند.
این مسئول اظهار کرد: روستاهای هدف گردشگری استان از یک جغرافیای فرهنگی و غنی برخوردارند و با دقت در زبان و گویش های محلی مختلف، پوشش و لباس های متنوع، انواع غذاهای سنتی، موسیقی محلی، آداب و رسوم، صنایع دستی و فعالیت های کشاورزی متنوع می توان با جلوه هایی از این فرهنگ بومی آشنا شد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ، پای بندی به سنتها و ارزشهای رایج، سادگی، بی پیرایه بودن، روحیه قناعت و اقتصادی بودن، پای بندی به مراسم مذهبی، مهمان نوازی، پشتکار و سخت کوشی را از خصوصیات بارز مردم روستانشین عنوان کرد.
استان یزد هم اکنون در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار