حضور بيش از 3 هزار نفر مادر و دختر يزدي در کرسی‌های آزادانديشي

با برنامه‌ریزی و همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد بيش از 3 هزار نفر از مادران و دختران يزدي از 52 دستگاه در سلسله کرسی‌های آزادانديشي ويژه دختران و مادران استان شركت كردند.
کد خبر: ۱۲۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 07 November 2015

مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در گفتگو با تابناک یزد،ضمن اشاره به موضوعات موردبحث در اين جلسات گفت: گفتمان ديني، آسیب‌های اجتماعي و رواني ماهواره و فضاهاي مجازي، روابط دختر و پسر، آسیب‌های اجتماعي دختران، مسائل مرتبط با اعتقادات و دين و چرايي ضرورت انجام تكاليف ديني، عفاف و حجاب و اخلاق در خانواده ازجمله موضوعات مطرح‌شده در اين نشست‌ها بوده است.

«فخرالسادات خامسي هامانه» ادامه داد: شیوه‌های تربيتي والدين، ارتباط مادران و دختران، عدم آگاهي و بينش صحيح والدين، آسیب‌های اخلاقي، مفهوم شادي و شاد زیستن، اختلاف خانوادگي و تأثير آن بر امنيت رواني جامعه و گسست‌های فكري عاطفي با والدين و جامعه از ديگر مباحث مطرح‌شده در سلسله کرسی‌های آزادانديشي بوده است.
وي اظهار داشت: بيشترين موضوعي كه در اكثريت کرسی‌ها موردبحث و بررسي قرار گرفت. مسئله درگيرشدن دختران با فضاها و شبکه‌های اجتماعي مجازي و آسیب‌ها و نگرانی‌های ناشي از آن بود.
خامسي هامانه افزود: دختران يزدي دغدغه‌هایی را مطرح كردند كه عدم ابراز محبت والدين به فرزندان و عدم آگاهي و همراهي والدين با آن‌ها به‌ویژه در ارتباط بين مادران و دختران، داشتن ترس و عدم اعتمادبه‌نفس كافي در خصوص انتخاب صحيح همسر آينده و بالا رفتن سن ازدواج، نداشتن اطلاعات كافي و مطمئن درباره رشته‌های دانشگاهي و عدم انتخاب صحيح مسير ادامه تحصيل و به خطر افتادن آينده شغلي، نبود امنيت لازم براي حضور دختران در جامعه و تفاوت قائل شدن بين فرزندان به‌ویژه دختر و پسر را می‌توان ازجمله مهم‌ترین اين دغدغه‌ها ذكر كرد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد همچنين به خواسته‌ها و دغدغه‌های مطرح‌شده از سوي مادران يزد اشاره و تصريح كرد: اظهار به داشتن ضعف در خصوص مديريت دنياي مجازي نوجوانان و جوانان، چگونگي برخورد با سهل‌انگاری نوجوانان و جوانان در رابطه با مسائل معنوي و ايجاد امكانات و مکان‌هایی براي انجام ورزش‌های گروهي، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ويژه بانوان ازجمله اين دغدغه‌های مطرح‌شده در اين نشست‌ها بود.
خامسي هامانه اظهار اميدواري كرد: این‌گونه نشست‌ها و کرسی‌های آزادانديشي به‌صورت مستمر ادامه يابد و در جلسات بعدي بتوان زمینه‌ای را فراهم نمود كه پدران يزدي نيز در اين نشست‌ها حضورداشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار