نفوذ،واژه ای که ابتدا باید فهمید سپس شعار مقابله داد

نفوذ،مفهومی برای هوشیاری یا نمادی برای انتقام؟

فرمایشات رهبری در سبد امورات جاری کشور، مبنایی برای وحدت نیروهای کنش گر در داخل نظام باید باشد. ایشان حبل المتین جریانات اجتماعی و سیاسی کشور هستند.حداقل نیروهای معتقددبه ولایت فقیه بایستی چنین بیاندیشند.
کد خبر: ۱۲۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶ 07 November 2015
فرمایشات رهبری در سبد امورات جاری کشور، مبنایی برای وحدت نیروهای کنش گر در داخل نظام باید باشد. ایشان حبل المتین جریانات اجتماعی و سیاسی کشور هستند.حداقل نیروهای معتقددبه ولایت فقیه بایستی چنین بیاندیشند.
یکی از مجاری ولایت مداری فهم صحیح گفتمان مطروحه رهبری و سپس تلاش برای تحقق یا کانالیزه کردن آن منویات است.
واژه نفوذ هم اخیرا  که توسط معظم له طرح گردیدهاست نیز از این قاعده مستثنی نیست.ایشان در اردیبهشت ماه امسال و البته بصورت تلویحی در مشهد مقدس ، فرمودند این مذاکرات نوعی امتحان برای طرف مقابل است.یعنی آمریکا. اگر در این مذاکرات اثبات کردندکه بحقوق مردم ایران احترام می گذراند و ....می توان این را تجربه ای مثبت تلقی نموده و در ابواب مختلف به گفتگو نشست.اما اقدامات خبیثانه طرف غربی سبب شد تا نظر رهبری و مردم در مورد بی اعتمادی به امریکا بار دیگر اثبات شود.در این شرایط بود که رهبری از واژه نفوذ استفاده کردند.این استفاده صرفا جنبه تاکیدی داشت و نه کشفی.نفوذ مگر قبلا اتفاق نیافتاده است؟ پاسخ مثبت است.همین تهاجم فرهنگی و نتایج زشت آن برای جامعه اسلامی.بزرگترین تهدیدات فرهنگی ،شبکه های اجتماعی مخرب،ماهواره ها و.... اینهاهمه نفوذ است.
حال در مقابل این واقعیتها سکوت کردن و در مقابل اقدام به بزرگنمایی یک کار امنیتی سبب فروکاهیدن منویات رهبری به چند کار نظامی و امنیتی میشود.از طرفی موجب کاستن از سرمایه اجتماعی طیفی از روشنفکران متعهد به انقلاب می گردد که برای گفتمان انقلاب و آگاه سازی مردم مجاهدت می کنند.
نگارنده تلاش های مجموعه امنیتی در حراست از انقلاب را می ستاید اما در این بین برخی بزرگنمایی ها و تحلیل ها متعاقب آن را ابدا مفید نمیداند.
یا اظهارات آن عزیزی که ادعا میکند آمریکا در همه نهادها آدم دارد بسیار قابل تامل است. معنای بدیهی این سخن شکست کامل اطلاعاتی دستگاههای مرتبط است .این بنظربیشتر از ولایت مداری ،حس انتقامجویی را به مستمع منتقل میکند.آیا نظام ما واقعا چنین ضعیف شده است.آیا طرح این مباحث کمک به نظام است؟
آیا بهتر نیست در خصوص فرمایشات رهبری اندکی مداقه نماییم سپس اندیشه یا اقذامات خود را برمبنای منطق صحیح علنی کنیم؟هرچند این نوع گویندگان نیازی به پاسخگویی در مقابل کسی را برخود متصور نیستند امااینگونه  سوال میکنیم ، اجازه دارین از فردا وقتی به فرمانداری تبریز رفتیم به همه شک کنیم که آیا نفوذی است یانه؟
حسن قنبری، کارشناس مطالعات اجتماعی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
تحلیل مناسب باید از گفتمان رهبری انجام شود. نه اینکه هرکس از ظن خود شد یار من!!!! تحلیل به جا و خوبی بود که قابل تأمل بود.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار