مجلس خبرگان اکنون در جایگاه اصلی و واقعی خود قرار ندارد

آقای هاشمی در مجلس خبرگان وقتی رئیس مجلس بود می آمدند علیه اش حرف می زدند، اصلا جواب هم نمی داد، تریبون را نیز قطع نمی کرد، حتی نمی گفت وقتت تمام شده، همه حرف ها را می شنید و نفر دوم می آمد و نفر دوم بدتر از آن می گفت، گوش می داد.
کد خبر: ۱۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹ 11 March 2015

اعضای مجلس خبرگان با عقل ، درایت و شناخت رئیسی را انتخاب خواهند کرد که اکثریت قاطع مردم شاد شوند مگر کسانی که به اصطلاح قرآن ˝فی قلوبهم مرض˝ باشند.

یک عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از فضا سازی های اخیر در خصوص انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت:این سیاست هایی که اکنون در جامعه حاکم و رایج است سیاست های اسلامی نیست، جناح بندی کردن، تهمت زدن، همدیگر را زمین زدن و یکی را بالا بردن و دروغ های فله ای گفتن سیاست های اسلامی نیستند.

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با انتخابات  ریاست مجلس خبرگان ، گفت: وقتی ما به دیگران می گوییم احترام ها را حفظ کنید و احترام ها را نشکنید اگر از خود شروع کنیم اثر آن را خواهیم دید؛ انشاءالله روز سه شنبه اجلاس خبرگان یک اجلاس تاریخی باشد، البته اجلاس خبرگان برنامه های زیادی دارد یکی از آن برنامه ها انتخابات است؛ انتخابات هیات رئیسه ، انتخابات کمیسیون ها و انتخابات رئیس مجلس که هر دو سال یکبار تجدید می شود و از همه آن ها مهم تر انتخابات رئیس این مجلس است.

آیت الله هریسی ادامه داد: در رابطه با انتخاب رئیس مجلس نه ملت ما و نه دلواپسان نگران نباشند، چرا که خبرگان علما و فقها و عاقل و بالغ هستند و همه شخصیت های داخلی و بین المللی کشور را می شناسند، با شناخت و آگاهی رای می دهند و  رئیسی برای مجلس خبرگان انتخاب می کنند که انشاءالله اکثریت قاطع مردم شاد شوند چون دغدغه مردم را می دانند و  با مردم هستند خودشان هم عالم و بالغ اند و سیاسی کار نمی کنند، سیاسی به آن معنای رایج روز(جناحی) نیستند،سیاست مدار واقعی اسلامی معنای دیگری دارد این سیاست هایی که اکنون در جامعه حاکم و رایج است سیاست های اسلامی نیست، جناح بندی کردن، تهمت زدن، همدیگر را زمین زدن و یکی را بالا بردن و دروغ های فله ای گفتن سیاست های اسلامی نیستند.

وی افزود: مجلس خبرگان به این گونه سیاسی کاری انشاء الله مبتلا نخواهد شد؛ پس بنابراین با عقل ، درایت و شناخت رئیسی را انتخاب خواهند کرد که اکثریت قاطع مردم شاد شوند مگر کسانی که به اصطلاح قرآن "فی قلوبهم مرض" باشند.

وی با بیان اینکه در مجلس خبرگان 86 نفر فقیه مجتهد و روحانی با توصیفاتی که گفتم حضور دارند ، گفت: هر کدام از این 86 نفر حق دارند کاندید شوند و با حتی یک رأی بیشتر می تواند رئیس شود. و مجلس را اداره کند و  همه آن ها شخصیت های برجسته و قابل احترامی هستند و هر کدام که انتخاب شد دیگر اعضاء به او کمک می کنند همه انقلابی و معتقد به انقلاب و معتقد به نظام و معتقد به ولایت و دلسوز هستند.

آیت الله هریسی اظهار داشت: هر کسی رئیس شود آب از آب تکان نمی خورد و دلواپسی ها و نگرانی ها و تشویش اذهان و تخریب ها و شایعات و دروغ هایی که علیه مجلس خبرگان می گویند هیچکدامشان واقعیت ندارد، اینکه می گویند؛ جلسه تشکیل می دهند، نقشه می کشند، این جلسه کجاست؟ نمایندگان مجلس خبرگان را زیر سوال می برند این حرف ها حتی توهین به ولایت است، اینگونه حمایت از ولایت را تضعیف می کنند، ولایت را جناحی می کنند، ولایت پدر است و مال همه ؛ همه کسانی که در مجلس خبرگان هستند به ولایت و اسلام و نظام به تمام معنا معتقدند پس این شایعات دروغ است و نباید مردم نه تنها گوش ندهند بلکه خلاف این ها عمل کنند، هر کدام از این ها کاندیدا شدند مشکلی پیش نمی آید. همه محترمند و من برای همه احترام قائلم.

وی ادامه داد: آقای هاشمی شاهرودی اکنون نایب رئیس است، در این مدت مجلس را خوب اداره کردند این اجلاس اخیر را هم اداره خواهند کرد و انتخابات رئیس مجلس خبرگان را نیز وی اداره خواهد کرد.

وی افزود: من از جناح ها و سیاست ها کنار کشیدم، نه سیاست زده ، نه جناح زده و نه شخصیت زده هستم  بر اساس اصول اخلاقی، شرعی و حقوقی صحبت می کنم .

آیت الله هریسی در رابطه با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان گفت: آنطور که می دانم آقای هاشمی علاقه به کاندیدا شدن ندارند ولع ندارند، پیش از این نیز نشان دادند، حتی در مورد آقای مهدوی کنی نیز به احترام  ایشان،خودشان کنار کشیدند در زمان آقای مشکینی نیز با وجود اصرار آقای مشکینی که می خواست استراحت کند آقای هاشمی حاضر به قبول ریاست نبود، آقای هاشمی از مسئولیت اشباع شده و نیازی ندارد، هیچ علاقه ای نیز ندارد . اما این که می گویم علاقه ندارد کاندیدا شود این معنایش این نیست کاندیدا نخواهد شد، اگر از وی تقاضا شود و یا احساس کند که باید حضور داشته باشد یا اتفاقی بیافتد که لازم باشد کاندیدا شود در این صورت شاید قبول کند.

وی با بیان مزایای حضور آقای هاشمی رفسنجانی  به عنوان رئیس مجلس خبرگان،اظهار داشت: مجلس خبرگان خیلی مهم است، مجلس شورای اسلامی در مسائل قانونگذاری و در اجراییات است و  مجلس خبرگان برای کلان کشور است، مجلس خبرگان رهبری، مجلس عالی کشور است و  باید وزنه داخلی و بین المللی داشته باشد. وزنه مجلس خبرگان به وزنه رئیس مجلس است، آقای هاشمی یک شخصیت بین المللی است، او را در دنیا خیلی بیشتر دوست دارند، واقعا دوستش دارند. حتی دشمن ها  نیز حداقل به شخصیتش معتقدند؛  وقتی چنین آدمی رئیس مجلس شود از نظر بین المللی خبرگان وزنه اش بالا می رود ، می تواند فردا که مجلس خبرگان بیانیه صادر می کند و در حوادث نظر می دهد دنیا بداند در رأس آن فلان کس است و فلان امضا را دارد و اثرش را بین المللی می کند و این نکته بسیار مهمی است.

این عضو مجلس خبرگان گفت: تاثیر دوم اینکه چون وزنه شخصیتش بین المللی و داخلی است در داخل هم اعتبار مجلس خبرگان بالا می رود.

وی افزود: مجلس خبرگان با عظمتی که دارد و جایگاه دوم بعد از رهبری در نظام است اکنون در جایگاه اصلی و واقعی خود قرار ندارد؛ هر هشت سال یکبار انتخابات می شود و پس از آن مردم آن را فراموش می کنند، نمی دانند چه نقشی دارد چون تبلیغات ندارد ، در صحنه نیست، در صدا و سیما نیست و اینگونه سطح مجلس خبرگان پایین می آید.

هریسی تاکید کرد: مجلس خبرگان  رئیسی باید داشته باشد که این رئیس در داخل هم بتواند  وزنه اش را بالا ببرد، هر مقدار مجلس خبرگان وزنه اش بالا باشد در حل مشکلات بهتر به رهبری کمک می کند این نکته مهمی است.

 وی همچنین ادامه داد: گروه هایی هستند که با این انقلاب مخالفند که نه ارزشی دارند ، نه مطرح هستند و نه اثرگذارند و  هیچ کس با این ها موافق نیست. اما جناح های داخل ؛ نظام قانون اساسی را قبول دارند ، ولایت را قبول دارند ، اسلام را قبول دارند ، سواد دارند و خدمت کردند این ها نیروهای انقلاب و نظامند. اگر بخواهیم مشکلات حل شود باید همه آنها را به رسمیت بشناسیم، محبت کنیم و دست نوازش به سرشان بکشیم نباید از خود برانیمشان که از اینجا بروند.

این عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: آدمی که می خواهد رئیس خبرگان شود می تواند همه این جناح ها را جمع کند تفاوت و تبعیض قایل نشود تا همه از نظر حیثیتی و آبرویی احساس راحتی و امنیت کنند، باید  بتواند عامل اتحاد باشد و این اندیشه ها و گروه های مختلف را جمع کند، جناح خاصی را نداشته باشد که یک جناح را بالا ببرد و یک جناح دیگر را بزند زمین. البته در خبرگان چنین کسانی نیستند اما هاشمی رفسنجانی در این امر شناخته شده است و می تواند این جناح ها را جمع کند.

آیت الله هریسی گفت: امتیاز چهارم یک رئیس برای خبرگان اینست که خویشتن دار باشد و سعه صدر داشته باشد، سینه اش یک دریا وسعت داشته باشد اگر ایراد می گیرند بتواند تحمل کند و با تحمل آن ها را توضیح دهد، همه نمی توانند این طور باشد کاسه شان لبریز می شود. این همه توهین به آقای هاشمی گفتند و تهمت زدند کل کشور افتاد به دستشان یک مدرک علیه اش پیدا نکردند، این تهمت را شنید و از خودش دفاع هم نکرد حتی در بحث فرزندانش از خودش دفاع نکرد، اگر کسی  غیر از هاشمی بود در این کشور فاجعه به بار آمده بود.

وی افزود: آقای هاشمی در مجلس خبرگان وقتی رئیس مجلس بود می آمدند علیه اش حرف می زدند، اصلا جواب هم نمی داد، تریبون را نیز قطع نمی کرد، حتی نمی گفت وقتت تمام شده، همه حرف ها را می شنید و نفر دوم می آمد و نفر دوم بدتر از آن می گفت، گوش می داد.

آیت الله هریسی گفت: عدل و انصاف و اخلاق باید گفته شود، می دانم خیلی حرف ها به ضرر خود آدم است ولی به ضرر من هم باشد وظیفه شرعی است، وقتی من آنجا هستم و خیلی چیزها را می بینم باید بگویم در غیر اینصورت چه نقشی می توانم در مجلس خبرگان داشته باشم و چه وظیفه ای را انجام داده ام.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان باید رئیسی داشته باشد که شان مجلس را بالا ببرد گفت: یک خصوصیت دیگر رئیس مجلس اینست که دوست رهبر باشد، یعنی کمک رهبر باشد، بنشیند با رهبر مانند دو برادر یکی ولی امر یکی هم تابع آن بشیند در رابطه با مشکلاتی که در کشور وجود دارد فکر، صحبت و بررسی کنند و این جرأت و جایگاه را داشته باشد بتواند این کار را بکند ،نهایتا هم رهبر هر حرفی بزند و هر تصمیمی بگیرد آن باید اجرا شود یعنی تصمیم گیرنده رهبری است. پیامبر اسلام به ابن عباس و به همه می گفت به من مشورت بدهید بیایید با من صحبت کنید. عدالت و مسایل و غیره را به من برسانید از من نترسید ، مشورت بدهید اما وقتی تصمیم گرفتم از آن تبعیت کنید.

 هریسی گفت: باید کسی رییس خبرگان شود که به رهبر کمک کند یعنی در عین اینکه از رهبر تبعیت کند بتواند مسایل را نیز انتقال دهد و آقای هاشمی حتی با امام هم اینطور برخورد می کرد، امام هم خوشش می آمد؛ این ها خصوصیات آقای هاشمی بود اما آیا آقای هاشمی کاندیدا می شود یا خیر نمی دانم

وی افزود: مجوز استخدام مربی برای سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشورکه در بین مجوزهای جذب نیرو برای وزارتخانه ها وسازمان های دولتی بیشترین شمار استخدامی را به خود اختصاص داده است، نشان ازاهمیت وتوجه ویژه دولت تدیبر و امید و رییس محترم جمهور به آموزش های  مهارتی درکشور است.

سیابانی اظهارداشت: براساس برنامه ریزی انجام شده درسال 94 همه مریبان قبول شده درآزمون استخدامی بلافاصله دردوره های پیشرفته و تخصصی مربیگری شرکت کرده و مشغول بکار می شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به اعتبار مصوب مجلس شورای اسلامی به این سازمان در سال آینده اظهار امیداورای کرد : تحولات بسیارخوب درامرآموزش مهارتی وفنی وحرفه ای برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بیکار در مناطق روستایی، عشایری، حاشیه شهرها ومناطق کمتر توسعه یافته و به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار ایجاد شود.

سیابانی بیان داشت: سالانه بیش از 2 میلیون نفر درسازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور آموزش های مهارتی درحوزه های کشاورزی، خدماتی ، صنایع مختلف، فناورهای پیش رفته را فرا می گیرند.

وی بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با انعقاد تفاهم نامه همکاری با  وزارتخانه ها، سازمان های دولتی وغیردولتی، اتحادیه ها وتعاونی ها در راستای ارتقا و بهره وری سرمایه های انسانی آموزش های مهارتی را  ارائه می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی افزود: مهارت آموزانی که در مراکز آموزش فنی وحرفه ای آموزش می بینند شامل زنان خانه دار، دانش آموزان، دانشجویان، بیکاران، عشایر، روستاییان هستند.

سیابانی، به سه طرح مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که درشورای عالی اشتغال به تصویب رسیده اشاره کرد و افزود: برای سال آینده طرح توسعه کسب وکارهای خانگی، خرد وکوچک ومتوسط، آموزش وتوانمند سازی فارغ التحصیلان دانشگاهی با تاکید براشتغال پایدار و طرح آموزش مهارتی وتوانمند سازی روستائیان ومناطق عشایری وحاشیه نشین شهرها که درسال جاری به صورت پایلوت آزمایشی دریک استان دردست اجرا است درکل کشور اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: براساس این طرح سعی شده از طریق آموزشهای مهارتی زمینه برای جذب واشتغال زایی نیروهای بیکار و به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شود.

سیابانی بیان داشت: ازاین که دولت و مجلس شورای اسلامی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعتماد واطمینان کرده سپاسگذاریم وامیدواریم با اجرای این طرح ها درسال 94 زمینه توسعه پایدار در کشور فراهم شود

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار