استان مرکزی از پتانسیل علمی مثبتی برخوردار است

رئیس دانشگاه اراک، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه‌‌ها را عاملی جهت دستیابی به اهداف پژوهش‌های کاربردی و حمایت از اساتید، پژوهشگران برتر و نخبگان دانشگاهی دانست.
کد خبر: ۱۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ 11 March 2015

سعید حمیدی، در نشست رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هیئت رئیسه‌ی دانشگاه‌های اراک، دانشگاه آزاد اسلامی اراک، دانشگاه صنعتی اراک و دانشگاه تفرش که در دانشگاه اراک برگزار شد، گفت: استان مرکزی با 122 هزار دانشجو و حدود 80 واحد آموزشی، از پتانسیل علمی مثبتی برخوردار است.

وی، با بیان اینکه استان مرکزی با داشتن سه هزار واحد صنعتی، در میان قطب‌های مهم صنعتی کشور قرار دارد، عنوان کرد: با وجود پیشرفت‌های صنعتی در استان، ارتباط بین مراکز صنعتی و علمی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

حمیدی، با اشاره به اینکه تقویت این ارتباط در دستور کار دانشگاه‌ها و صنعت استان قرار دارد، افزود: تقویت این ارتباط مستلزم اعتبارات لازم و اقدامات مبتنی بر علم و تکنولوژی است.

رئیس دانشگاه اراک، تصریح کرد: به ثمر رساندن این مهم، باعث حمایت مؤثر از پژوهشگران برتر و تحقیقات کاربردی و اختراعات آنها می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار