پیشگیری،هدف اصلي پليس و دستگاه قضايي

کد خبر: ۱۲۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 14 November 2015

رييس دادگستري شهرستان ملکشاهي از توابع استان ايلام در جلسه آگاه سازي قضايي ويژه کارکنان انتظامي اين شهرستان گفت : هدف اصلي پليس و دستگاه قضايي پيشگيري مي باشد.

"دهگنبدي " صبح امروز در جمع کارکنان انتظامي شهرستان ملکشاهي اظهار داشت : جلسات آگاه سازي در حقيقت در راستاي اهداف سازماني و با هدف پيشگيري از جرايم و مقابله با تهديدات و آسيب هاي اجتماعي مبتلا به کارکنان ناجا است .

وي تعامل پليس و دستگاه قضايي را اثرگذار در اجراي صحيح قانون و تامين امنيت پايدار جامعه دانست و افزود: هدف اصلي پليس و دستگاه قضايي پيشگيري مي باشد و اين مهم فقط با آموزش همگاني محقق و باعث امنيت پايدار را درجامعه مي شود.

"دهگنبدي" در ادامه به نقش ممتاز و کليدي پيشگيري اجتماعي و ضرورت توجه به مقوله جلب مشارکت اجتماعي و آگاهسازي شهروندان تاکيد و عنوان کرد: همکاري و همراهي شهروندان در بحث پيشگيري نقش موثر و به سزائي در کاهش وقوع جرايم مي تواند داشته باشد و شهروندان بايد در اين مقوله مهم ، پليس را ياري کنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به معنويت و اعتقادات اسلامي کارکنان نيروي انتظامي گفت : بالاترين چتر امنيت بشر، ايمان به خداست و نيروي انتظامي با قرار گرفتن زير چتر فرمانده كل قوا به بالاترين نيروي ايماني متصل است.

رييس دادگستري شهرستان ملکشاهي ضمن تأكيد بر لزوم توجه خاص به آموزه هاي ديني در پيشگيري از جرائم مختلف افزود: در نظام مقدس اسلامي همواره پيشگيري از وقوع جرم بر اصلاح مقدم و از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد كه اين امر از اتلاف نيرو و سرمايه ها جلوگيري مي كند.

اين مقام قضايي در خاتمه با اشاره به اين كه نيروي انتظامي مظهر امنيت و نظم بخشي اقتدار و حيثيت در جامعه به شمار مي آيد اضافه كرد: امنيت زمينه ساز اهداف كشور است كه اين اهداف مطابقت قانون، تأمين عدالت، رشد تعليم و تربيت با ارزش هاي ديني مي باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار