رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین:

توسعه گردشگری بهترین منبع درآمد برای شهرداری قزوین است

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین گفت:با مشکلات موجود برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های عمرانی توسعه گردشگری می تواند بهترین منبع مالی برای اداره شهرداری در قزوین باشد.
کد خبر: ۱۲۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 15 November 2015
به گزارش خبرنگار مهر، حسین غیاثوند در جلسه شورای شهر قزوین که روز یکشنبه در تالار مردم برگزار شد اظهار داشت: در شرایط کنونی که رکود ساخت و ساز در استان تامین منابع مالی شهرداری را تحت تاثیر قرار داده باید دنبال منابع مالی جدید باشیم.

وی افزود: بر اساس آئین ‌نامه دولت مبنی بر شکل گیری سازمان توسعه گردشگری در شهرداری‌ها و اهمیت توسعه صنعت توریسم در شهرها، مجموعه مدیریت شهری در کنار سازمان‌های متولی گردشگری گام‌های بلندتری بردارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین تصریح کرد: شهرداری ها می توانند در تولید ثروت با استفاده از ظرفیت میراث فرهنگی موفق بهتر عمل کنند و برای دست‌یابی به درآمد پاک و ماندگار باید برنامه ریزی مناسبی در این حوزه صورت گیرد.

وی گفت: در قزوین با داشتن آثار و بناهای تاریخی ارزشمندی مانند مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه می‌توانیم ضمن معرفی ظرفیت های استان به مردم ایران و جهان از درآمدزایی در این بخش نیز استفاده کنیم.

غیاثوند تصریح کرد: با تقویت زیرساخت‌ها باید مسیر جذب گردشگری در استان هموار شود که در این راستا وجود امامزاده ها و اماکن دینی می تواند در گردشگری مذهبی حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

فاطمه اشدری رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر قزوین ضمن تأکید بر مدیریت گردشگری گفت: استفاده از تجارب دیگر کشورها و همفکری و تعامل با دستگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری ما را به اهداف پیش بینی شده نزدیک می کند.

اشدری بیان کرد: حفظ هویت ایرانی و اسلامی در برنامه‌های گردشگری تورهای داخلی باید به گونه ای باشد تا برای تورهای خارجی هم برنامه داشته باشیم تا اصالت و تمدن چندین هزارساله کشور و استان در حوزه گردشگری حفظ شود.

عباس ظاهری عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این جلسه گفت: توجه به گردشگری باید در دستور کار شورا قرار گیرد تا با برخورداری از بستر موجود برای توسعه و رونق این صنعت که می تواند در اقتصاد استان هم موثر باشد.

ظاهری تصریح کرد: معرفی قزوین به مردم ایران و جهان و دست ‌یابی به درآمد بیشتر از مهم ‌ترین اهدافی است که با رونق حوزه گردشگری دنبال می‌شود اما برای رسیدن به نتیجه باید حساب ‌شده و با مدیریت منطقی حرکت کنیم.

علی صادقی نیارکی رئیس کمیسیون اداری و مالی شورا هم با اشاره به تحولات اخیر صورت گرفته در دنیا و مذاکرات نتیجه ‌بخش ایران با کشورهای بزرگ دنیا گفت: در این شرایط ایران بیش از گذشته مورد توجه دنیا قرار گرفته و بسیاری از مردم دنیا تمایل زیادی برای سفر به ایران دارند که باید از این فرصت بخوبی استفاده کنیم.

وی افزود: بسیاری از شهرها و کشورهای جهان با استفاده از ظرفیت گردشگری توانسته اند تحول زیادی در اقتصاد خود ایجاد کنند ماهم در قزوین می‌توانیم ضمن تقویت زیرساخت‌های گردشگری بستر را برای رونق این بخش فراهم کنیم.

محمدرضا صدیقی رئیس کمیسیون شورایاری قزوین هم گفت: تولید ثروت با اتکا به ظرفیت گردشگری استان از کارهایی است که باید در اولویت قرار گیرد و ما نیز با استفاده از کارشناسان کاری کنیم تا مجموعه‌ای از آثار و ابنیه تاریخی را مانند ویترینی به همگان عرضه کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه با همه استعدادها و ظرفیت ها غفلت کرده ایم زیرا وقتی قطار گردشگری از کشورهای اروپایی به ایران سفر می کند در قزوین توقفی ندارد و این موضوع نشان می دهد در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی در موقعیت خوبی نیستیم و باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.

این عضو شورا با تأکید بر تامین زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر اظهار داشت: باید با تدوین برنامه‌های فرهنگی بر گردشگران اثرگذار باشیم و بتوانیم فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی را به دیگران منتقل کنیم.

صدیقی گفت: با تهیه پیوست های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی در اساسنامه گردشگری و تدوین نقشه راه می‌توان در این حوزه قدم‌های مفیدی برداشت و برنامه‌های مهمی را اجرا کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار