غایب بزرگ در یادواره شهدای سیمرغ کیست؟

نخستین یادواره شهدای سیمرغ در حالی برگزار می‌شود که مادر سیمرغ (شهید احمد کشوری) در اسفندماه سال گذشته به فرزندان شهیدش (احمد و محمد) پیوست و در این یادواره جای او خالی است.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 16 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، 20 روز دیگر به برگزاری نخستین یادواره شهدای سیمرغ مانده است، معابر اصلی این شهرستان مزین به تصاویر شهداست، همان‌هایی که رفتند به این امید که ما ادامه دهنده راه آنها باشیم و خوشا به حال آنها که به ‌معنای واقعی، میراث‌دار خون شهدا هستند.

وقتی که صحبت از شهدای سیمرغ می‌شود، دلمان ناخودآگاه به سمت شهید احمد کشوری یکی از خلبانان تیزپرواز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده تیم آتش هوانیروز استان ایلام می‌رود.


او که پس از خلق حماسه‌های فراوان، سرانجام در 15 آذرماه 59 در هنگام بازگشت از عملیات موفق برون‌مرزی و زمانی‌که وارد خاک میهن اسلامی شد، در تنگه بینا و منطقه عمومی میمک در جنگ نابرابر هوایی و مواجه با دو فروند جنگنده میگ دشمن، هلی‌کوپتر وی مورد اصابت موشک قرار گرفت و سیمرغ ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

با تاسیس شهرستان سیمرغ که به نام این سرباز فداکار اسلام و با درخواست حاجیه خانم فاطمه سیلاخوری مادر شهیدان کشوری مزین شد، نور امیدی در دل مردم این دیار روشن شد تا به مبارکی این نام شاهد تحولات خوب و پیشرفت باشند.


بر این اساس، در سال‌جاری نخستین یادواره و گرامی‌داشت شهید کشوری و 150 شهید این شهرستان برگزار می‌شود، اما این یادواره غایب بزرگی به نام مرحومه فاطمه سیلاخوری مادر شهیدان کشوری دارد.

آن مرحومه در هفتم اسفندماه سال گذشته پس از تحمل یک‌دوره بیماری به فرزندان شهیدش پیوست.  

عضو کمیته رسانه ستاد یادواره شهدای سیمرغ در گفت‌وگو با فارس گفت: سی و پنجمین سالگرد شهادت امیر ارتش اسلام سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری در 15 آذرماه هم‌زمان با روز هوانیروز برگزار می‌شود.



مسعود آب‌آذری اظهار کرد: این آیین در روز یکشنبه، 15 آذرماه سال‌جاری در مصلی نماز جمعه سیمرغ با حضور مسئولان کشوری، لشکری و هم‌رزمان شهید بزرگوار و مردم شهیدپرور سیمرغ با محوریت شهید کشوری و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هوانیروز و 150 شهید گلگون‌کفن سیمرغ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هوانیروز ارتش به ‌پاس حماسه‌آفرینی‌های این خلبان جبهه‌های غرب کشور و گرامی‌داشت یاد و خاطر او، 15 آذرماه سالروز شهادت شهید کشوری را روز هوانیروز نام نهاد.


سخنگوی شورای شهر کیاکلا بیان کرد: این یادواره با سخنرانی امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه است.

وی در پایان گفت: تقدیم 233 شهید و 84 آزاده و بیش از 600 ایثارگر نشان‌دهنده حضور پرصلابت هوانیروز در طول هشت سال دفاع مقدس است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار