جشن نیکوکاری امسال با رشد 30درصدی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: میزان هدایای جمع آوری شده در آیین جشن نیکوکاری استان در سال جاری 30 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.
کد خبر: ۱۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷ 14 March 2015

جلال حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته حدود 15 میلیارد و 500 میلیون ریال در این جشن جمع آوری شده بود که این رقم در سال جاری به 20 میلیارد ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: از هدایای جمع آوری شده در جشن نیکوکاری امسال، شش میلیارد ریال به صورت کمک های نقدی و 14 میلیارد ریال هدایای غیر نقدی بود.

وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با تلاش شبانه روزی از ابتدای هفته گذشته، هدایای مردمی را به دست نیازمندان رسانده و این امر تا روزهای پایانی سال نیز ادامه دارد تا زمینه خوشحالی این خانواده ها فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر سه روز زمان برگزاری جشن نیکوکاری، هدایای مردمی در روزهای پس از آن نیز جمع آوری می شود که امیدواریم میزان هدایای جمع آوری شده در این روزها نیز به سه میلیارد ریال برسد.

حسین زاده همچنین از پرداخت بیش از 9 میلیارد ریال عیدی توسط حامیان نیکوکار به ایتام در روزهای پایانی امسال خبر داد و گفت: پنج هزار و 650 نفر حامی در این طرح در آذربایجان غربی شرکت کرده اند.

کمیته امداد امام خمینی (ره)، با فرمان امام راحل در اسفندماه سال 57 تشکیل شد تا زمینه کمک به نیازمندان و فقرا را فراهم کند.

علاوه بر این نهاد حمایتی، بهزیستی نیز به بخش دیگری از نیازمندان در سطح کشور کمک می کند.

خانواده های با درآمد کم، نیازمندان، ازکار افتادگان، ایتام و زنان سرپرست خانوار از جمله خانواده هایی هستند که کمیته امداد از آنان حمایت مالی انجام می دهد.

در سال های اخیر، برخی از سازمانهای مردم نهاد خیریه نیز در کشور تشکیل شده که طبق اساسنامه، وظیفه جذب کمک های مردمی برای حمایت از نیازمندان را بر عهده دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار