فوت 2 کارگر هر هفته در مازندران/سقوط از بلندی در صدر حوادث کار

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: هر هفته دو کارگر در حوادث کار در استان فوت می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 01 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی استان، علی عباسی اظهار کرد: مرگ و میر ناشی از حوادث کار در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش یافت و از 49 نفر در هفت ماهه سال گذشته به 58 نفر در سال‌ جاری رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 79 درصد متاهل و بقیه مجرد هستند، افزود: براساس آمارهای موجود سقوط از بلندی با 50 درصد فوتی، رتبه نخست مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق‌گرفتگی با 45 درصد فوتی در رتبه بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: در هفت ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با 14 مورد در شهریورماه و کمترین آن با سه مورد در اردیبهشت‌ماه ثبت شده‌ است.

عباسی با بیان اینکه 55 نفر از کشته‌شدگان ایرانی و بقیه افغانستانی هستند، افزود: 59 درصد از فوت‌شدگان دارای سن 21 الی 40 سال سن هستند.

این مسئول تصریح کرد: در این مدت شهرستان‌های ساری، آمل و بابل هر کدام با 9 فوتی بیشترین و شهرستان‌های چالوس، رامسر و بهشهر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار