شهردار اردبیل:

دانشجویان اثرگذارترین قشر در شكل گیری فرهنگ عمومی جامعه هستند

دکتر حمید لطف اللهیان: بی شک 16 آذر نماد شعور و بلوغ فکری نسل بیدار و پیشروی جامعه دانشگاهی ما است که با نقش آفرینی موثر خود در مسیر استکبار ستیزی و استقلال طلبی این سرزمین، نمایش درخشانی در عرصه فرهنگی و سیاسی این کشور به ظهور رسانیده اند.
کد خبر: ۱۴۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 07 December 2015

شهردار اردبیل ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجو در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، فرا رسيدن 16 آذر و روز دانشجو را به همه فعالان عرصه علم اندوزي و دانشجويان تبریک گفت.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، دکتر حمید لطف اللهیان در گفت و گو با خبرنگار ما از دانشجویان بعنوان اثرگذارترین قشر در شكل گيري فرهنگ عمومي جامعه یاد کرد و افزود: دانشجویان ایرانیکه حدود۶۰سال پیش با خون خود حماسه ای جاوید آفریدند، راه نفوذ فرهنگی استکبار را با نثار جان شیرین خود سد کردند تا به جهانیان ثابت کنند که ایرانی از هر قشری که باشد در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان ایستاده و برای استقلال کشور حاضر به نثار جان خود نیز هست.

وی ادامه داد: بی شک 16 آذر نماد شعور و بلوغ فکری نسل بیدار و پیشروی جامعه دانشگاهی ما است که با نقش آفرینی موثر خود در مسیر استکبار ستیزی و استقلال طلبی این سرزمین، نمایش درخشانی در عرصه فرهنگی و سیاسی این کشور به ظهور رسانیده اند.

لطف اللهیان با اشاره به بیانات بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي که اعتبار خاصی نسبت به دانشگاه قائل بودند و از آن بعنوان جایگاه تعلیم و تربیت متخصصان متعهد یاد می کردند، تصریح کرد: با مرور تاريخ انقلاب شكوهمند اسلامي ايران به سهولت در مي يابيم كه يكی از موثرترين اقشار اصلی جامعه ما در پيروزي هاي ملي دانشجویان هستند.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: حضور پر رنگ و سرافرازانه دانشجويان و اساتيد دانشگاه در عرصه دفاع مقدس و افتخارآفريني در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل گواه اين است كه دانشگاهيان در عرصه حفظ و صيانت از ارزش هاي انقلاب و دفاع از كيان ايران اسلامي نیز هميشه پيشگام بوده و هستند.

این مسوول در ادامه سخنان خود فعالیت دانشگاه های متعدد با چند ده هزار دانشجو در سطح استان و شهر اردبیل را یادآوری کرد و افزود: از آنجایی که به نقش مهم دانشجو در ایجاد تسریع در روند توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر اعتقاد راسخی داریم، بنابراین خود را متعهد و ملزم به فراهم سازی فضایی مناسب برای ارتقای جایگاه علمی شهر و استان خود می دانیم و در همین راستا تلاش کرده ایم تا در قالب تفاهمنامه هایی بتوانیم همکاری های نزدیک شهرداری با دانشگاه های استان را توسعه دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار