دستگیری 32 شکارچی متخلف در آشوراده و میانکاله در بهشهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از 32 شکارچی متخلف در جزیره آشوراده پناهگاه حیات وحش میانکاله خبرداد.
کد خبر: ۱۴۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 12 December 2015
به گزاش تابناک مازندران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست مازندران رضا زمان احمدی گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست استانهای مازندران و گلستان صبح روز جمعه در یک عملیات مشترک در تالاب و خلیج میانکاله در منطقه آشوراده موفق شدند 32 شکارچی متخلف را به جهت شکار غیر مجاز دستگیر نمایند .
زمان احمدی افزود: از این متخلفین 32 قبضه اسلحه شکاری،5 فروند قایق و 9 قطعه انواع پرنده کشف و ضبط شد و پرونده تخلف آنان نیز تشکیل و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی ادامه داد: همچنین مامورین یگان حفاظت محیط زیست بهشهر و میانکاله موفق شدند در منطقه امیر آباد و شاه کله 9 رشته دام هوایی را نیزکشف و ضبط نمایند.
جزیره میانکاله در شهرستان بهشهر در شرق مازندران، از شمال از سوی دریای مازندران به طول 65 کیلومتر (از غرب به شرق) از جنوب و شرق از سوی تالاب و خلیج میانکاله و از غرب از سوی بندر امیرآباد بهشهر احاطه شده است.
مجموعه شبه جزیره میانکاله با 68هزار و 800 هکتار وسعت از سال 1348 ابتدا به منطقه حفاظت شده و سپس به پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل و از آن زمان تاکنون از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اداره می شود.
همچنین از 65 کیلومتر طول ساحل شمالی پناهگاه حیات وحش فقط 5 کیلومتر مربوط به حوزه قضایی بندر ترکمن در استان گلستان است و 60 کیلومتر باقیمانده در حوزه قضایی مازندران قرار دارد.
شبه جزیره میانکاله در سازمان جهانی یونسکو به نام کره مسکون انسان و محیط زیست به ثبت رسیده و شناسنامه بین المللی برای آن صادر شد.
این منطقه دارای یک جایگاه فرهنگی و آموزشی است و اکوسیستم های آبی آن در سال 1971 به عنوان یکی از 22 تالاب بین المللی در ایران و 350 تالاب بین المللی در دنیا در کنوانسیون بین المللی رامسر به عنوان تالاب بین المللی میانکاله ثبت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار