استاندار ایلام:

ایلام میزبانی صادق برای زائران حسینی

محمدرضا مروارید صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی گفتمان اعتدال در دانشگاه ایلام اظهار داشت: اگر هریک از استان‌های کشور را با مشخصه خاص می‌شناسند، ایلام را در این سال‌ها میزبانی صادق برای زائران حسینی باید نام نهاد.
کد خبر: ۱۴۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 16 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، استاندار ایلام گفت: جهان امروز بیش از هر زمان دیگری باید نسخه دردها و آلام را از این ملت رشید و بزرگ بیابد.

محمدرضا مروارید صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی گفتمان اعتدال در دانشگاه ایلام اظهار داشت: اگر هریک از استان‌های کشور را با مشخصه خاص می‌شناسند، ایلام را در این سال‌ها میزبانی صادق برای زائران حسینی باید نام نهاد.

استاندار ایلام گفت: مردم استان ایلام با دل‌هایی بی‌بدیل از جنس نور در پذیرایی از زائران و هموطنان و بلکه پذیرایی از هزاران تن از عاشقان ابا عبدالله از هیچ کوششی دریغ نکرده و در این عرصه خوش درخشیدند.

وی ادامه داد: ایلامیان با داشتن تمدنی 7 هزار ساله در طول طول قرون متمادی همواره الهام‌بخش بوده‌اند و این مهم را می‌توان از تشکیل تمدن‌های پیشین و شروع کشاورزی و زراعت برای اولین بار درجهان و ... جست.

این مسئول اضافه کرد: سرودن رزم‌نامه ایثار و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس مهم‌ترین شاخصه مردم این دیار است و اکنون میزبان زائرانی می‌شود که راهپیمایی میلیونی آنان نظیر و مانند در جهان برای آن قابل مشاهده نیست.

مروارید تصریح کرد: برگزاری همیاش ملی اعتدال در استان ایلام فرصت مناسبی است که صاحب‌نظران و اندیشمندان گرد هم آیند و با الهام از آموزه‌های دینی و معارف انسان‌ساز اسلام و اهل بیت راهی جدید پیش روی جهانیان قرار دهند.

استاندار ایلام گفت: حضور حماسی ملت ایران در انتخابات خرداد 92 و برگزیدن گفتمان و راه اعتدال حکایت از هوشمندی ملتی دارد که در میان امواج تهدید و تحریم گوهر اعتدال خود را باز یافتند و جهان امروز بیش از هر زمان دیگری باید نسخه دردها و آلام را از این ملت رشید و بزرگ بیابد.

وی ادامه داد: سبک زندگی اعتدالی و آموزه‌های اسلامی روش‌های به ما نشان داده است که در ساحت فردی و جمعی قابل مشاهده است. عدم افراط و تفریط در خوراک، رعایت حساب در پوشاک و رعایت اعتدال در دوستی و حتی هنگام عداوت و دشمنی، تعادل در کسب مال و میزان انفاق و بخشش، پرهیز از افراط و تفریط در لحن و گفتار و حتی راه رفتن، خواب و استراحت همه و همه نمونه‌هایی از سبک زندگی اعتدالی است.

این مسئول اضافه کرد: تعادل در جهان امروز به شدت به هم خورده است، عدم توازن در ماده و معنا و عدم توجه متوازن به ساحت‌های گونانگون آدمی و ... امروز سبب ایجاد بحران‌های فراوانی در جهان شده است، از تروریسم افراطی تا تغییرات آب و هوایی همه و همه به علت کنار گذاشتن اعتدال آدمی است و مسیر افراط و تفریط را در پیش گرفته است.

مروارید تصریح کرد: در جهان پر مخاطره امروز پاسخ جهانیان به طرح جهان عاری از خشونت و افزاطی گری رئیس جمهور در سازمان ملل خود حکایت از هوشمندی ملت بزرگ و رشید ایران دارد که خود امن‌ترین کشور جهان است و در جهانی پر از بیم و نا امیدی و ترس و اضطراب جهان را به اعتدال فرا می‌خواند./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار