دبیر هنری کارگاه پوستر وحدت:

پوسترهای اجتماعی باید در انتقال مفاهیم زبان گویایی داشته باشند

دبیر هنری کارگاه پوستر وحدت گفت: افرادی که پوستر اجتماعی طراحی می‌کنند باید توجه کنند که تولیدات آنها قرار است در محیط‌های شهری اکران شود و باید زبان گویایی داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 18 December 2015
به گزارش تابناک قم، مسعود نجابتی در دومین روز از کارگاه کشوری پوستر وحدت که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌هایی که طراحان و گرافیست‌ها باید در تولید پوستر به آن توجه داشته باشند، این است که مفاهیم در طراحی‌ها باید به آسانی به مخاطب منتقل شود.

وی با بیان اینکه در برهه‌های مختلف و در زمینه موضوعات گوناگون استفاده درست از روش‌ها و فنون طراحی متناسب با آن زمان و موضوع بسیار مهم است، افزود: در طراحی پوستر زمانی استفاده از عکس‌های واقعی ضرورت پیدا می‌کند و زمانی نیز استفاده از دیگر تکنیک‌های طراحی پوستر همانند تایپوگرافی و تصویرسازی اهمیت می‌یابد.

استاد برجسته گرافیک ابراز داشت: در زمان دفاع مقدس طراحانی که تولید پوستر می‌کردند، پوسترهایی متناسب با فضای جبهه، جنگ و مقاومت ارائه می‌دادند که با استقبال جامعه روبه‌رو می‌شد و در واقع زبان پوستر در آن زمان برای درک مفاهیم، متناسب با آن شرایط بود.

نجابتی تصریح کرد: طراحان در راستای تولید پوستر وحدت نیز امروز باید نیاز امت اسلام را بسنجند و ابعاد مختلف و ضرورت این مسئله را به خوبی درک کنند تا در مرحله اجرا بتوانند آثاری تأثیرگذار برای ارائه به مخاطب تولید کنند.

وی ابراز داشت: در شرایط فعلی تولید پوسترهایی که بیننده عام و حتی متخصصان ‌باید بر روی آن تأمل کنند تا مفهوم آن رمزگشایی شود ضرورت ندارد و به عبارت دیگر پوستر وحدت باید زبان گویایی در بیان مفهوم آن داشته باشد.

دبیر هنری کارگاه کشوری پوستر وحدت، عنوان کرد: طراحانی که پوستر اجتماعی کار می‌کنند باید به این موضوع هم توجه داشته باشند که تولیدات آن‌ها قرار است در محیط‌های شهری و برای مخاطب عام به نمایش گذاشته شود از این رو باید در بیان و درک مفهوم آسان باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار