معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور خبر داد:

ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور از ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 19 December 2015
به گزارش تابناک قم، علی اصحابی در نشستی با اعضای خوشه‌های صنعتی قم با ابراز تاسف از عدم همکاری بسیاری از بانک‌های عامل با تولیدکنندگان گفت: بانک‌های عامل آن طور که باید و شاید از تولیدکنندگان حمایت نمی‌کنند و این مسئله جای تاسف دارد.

وی با اشاره به منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: رهبری توصیه‌های بسیاری برای گسترش تولید داخلی دارند که اجرای این منویات در واقع نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی است.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور درصدهای بالا در وام‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: با سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت درصد وام‌های بانکی به 16 و 18 درصد رسیده است که این مسئله هزینه مضاعفی بر تولیدکنندگان تحمیل می‌کند.

اصحابی تصریح کرد: با وجود این درصدهای بالا امکان ایجاد تحرک در تولید از بین می‌رود و اگر تولیدکنندگان واقعی وارد عرصه شوند دولت باید توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشد.

وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی در گذشته وام‌های مناسبی اعطا می‌کردند اما به دلیل عدم برگشت وام‌ها توسط کسانی که اهلیت دریافت وام را نداشتند باعث شد اخذ وام برای تولیدکنندگان واقعی مشکل باشد.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به طرح‌های صندوق کارآفرینی امید کشور بیان کرد: به افرادی که در مناطق کمتر برخوردار سرمایه‌گذاری کنند دو تا چهار میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت اعطا می‌کنیم.

اصحابی اعلام کرد: در زمینه تولیداتی مانند پوشاک، گردشگری، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و محصولات فکری از صفر تا صد ساخت، تامین مواد و تجهیزات حمایت می‌کنیم.

وی به اجرای طرح حمایت از برندهای معروف استان و کشور اشاره کرد و افزود: تولیدات انبوه معمولا یا بازار فروش ندارند یا بازار فروش دارند اما توانایی فروش محصول را ندارند و ما در این راستا امکان شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و خارجی را فراهم می‌کنیم.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور اضافه کرد: از آنهایی که می‌توانند تولید را به صورت شبکه‌های کوچک کارگاهی انجام دهند حمایت می‌کنیم.

اصحابی در این خصوص اظهار کرد: این حمایت‌ها شامل تجهیز کارگاه‌ها، آموزش نیروی انسانی، ایجاد سرمایه در گردش و اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت خواهد بود.

وی از رایزنی‌های انجام شده با کشورهای دیگر خبر داد و ابراز کرد: در این راستا با 55 کشور جهان از جمله کشورهای اسلامی رایزنی‌هایی برای برگزاری نمایشگاه به صورت رایگان یا با 50 درصد تخفیف انجام داده‌ایم.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور اضافه کرد: در پی این رایزنی‌ها امکان انعقاد قرارداد و فروش محصولات تولیدکنندگان با غرفه رایگانی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد به وجود می‌آید.

اصحابی اذعان کرد: فارغ‌التحصیلانی که قصد تولید انبوه در حوزه کسب و کارهای نوپا دارند و همچنین کسانی که در خارج از کشور بوده و به کشور بازگشته‌اند نیز حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: شبکه تولید محصولات کشاورزی، فکری، گلخانه‌ای، حوزه گردشگری، صنایع دستی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و کسب و کارهای خرد خانگی و کارگاهی از جمله مواردی است که مورد حمایت جدی ما قرار می‌گیرند.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه ایران دومین کشور دارای منابع غنی سنگی است اذعان کرد: متاسفانه سهم ما از بازار جهانی تنها یک صدم درصد است.

اصحابی یادآور شد: این محصولات به صورت چمدانی فروش می‌روند و به دلیل اینکه هزینه گمرکی برای آنها لحاظ نمی‌شود درآمد و ارزش افزوده بالایی برای تولیدکنندگان خواهند داشت.

وی با بیان اینکه اسناد صندوق اسناد اعتباری است تاکید کرد: ما به تولیدکنندگان اعتبار اعطا می‌کنیم و در واقع تولیدکننده مواد اولیه را تهیه می‌کند و هزینه اعتباری به حساب کالابورس واریز شده و کالابورس مواد اولیه را در اختیار تولیدکننده قرار می‌دهد.

معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه گردش مالی ما نقدی نیست و به صورت اعتباری عمل می‌کنیم از بسیاری از انحرافات احتمالی نیز جلوگیری به عمل می‌آوریم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار