مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین مطرح کرد

حفر ۱۶ حلقه چاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با توجه به مشکل کم آبی در استان قزوین و تأمین آب شرب مورد نیاز، ۱۶ حلقه چاه با استفاده از بخش خصوصی در استان قزوین حفر می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 19 December 2015
حمیدقزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: با توجه به بحران کم‌آبی در استان قزوین، تأمین آب شرب مورد نیاز استان به ویژه شهر قزوین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا 16 حلقه چاه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قزوین حفر می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که 4 حلقه چاه هم به صورت اضطراری توسط بخش دولتی در استان قزوین حفر شده است که در مواقع بحران بتوان از آن استفاده کرد؛ برای تامین آب شرب شهر قزوین 33 حلقه چاه نیز در غرب استان قزوین حفاری شده که 22 میلیون مترمکعب ظرفیت دارد.

وی افزود: حدود 30 درصد از آب این چاه‌ها که در مصارف کشاورزی استفاده می‌شود، مجدد به سفره آب زیرزمینی بازمی‌گردد که بخشی از تغذیه طبیعی سفره‌های زیرزمینی را تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: در نظر داریم تمامی آب استان، از آب جاری و سطحی تأمین شود که در این راستا اقدام به احداث چند سد از جمله سد بالاخانلو شده است که آب 5 شهر و 30 روستا را تأمین می‌کند.

قزوینی خاطرنشان کرد: سد بالاخانلو در شهرستان بوئین‌زهرا در حال احداث است که بیش از 38 میلیون متر مکعب ظرفیت داشته و برای احداث آن تاکنون 46 میلیارد تومان هزینه شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار