آغاز طرح نظارتی ویژه شب یلدا در خراسان جنوبی

علی تهوری، رییس اداره بازرسی ونظارت سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان‌جنوبی، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام شب یلدا و برگزاری سنت حسنه این شب شاهد افزایش مصرف برخی اقلام مانند میوه‌های خاص و آجیل خواهیم بود
کد خبر: ۱۴۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ 20 December 2015

علی تهوری، رییس اداره بازرسی ونظارت سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان‌جنوبی، گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام شب یلدا و برگزاری سنت حسنه این شب شاهد افزایش مصرف برخی اقلام مانند میوه‌های خاص و آجیل خواهیم بود که در همین راستا افزایش نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای مورد هدف در دستور کار بازرسان سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته شرایط قیمتی اکثر کالاهای مصرفی در ثبات نسبی قرار داشته و نوسان خاصی در گروه های کالایی وخدمات مشاهده نشده است.

رییس اداره بازرسی ونظارت سازمان صنعت،معدن وتجارت استان، ادامه دا‌د: برای جلوگیری از سوءاستفاده عوامل سودجو در سطح بازار طرح نظارتی ویژه شب یلدا با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط (تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، شهرداری‌ها و اتحادیه‌های مربوطه) از مورخ 25آذر ماه آغاز شده وبه مدت یک هفته تا 2 دیماه جاری در سطح استان برگزارمی‌شود.

تهوری، افزود: در این طرح ضمن اخذ تدابیر مناسب در خصوص تامین و عرضه کالای مرسوم با قیمت عادلانه، کنترل رعایت ضرایب سود مصوب، رسیدگی به موقع به شکایات مردمی، با متخلفین حسب مورد برابر با قوانین و مقررات جاری برخورد قانونی سریع و قاطع صورت می پذیرد.
 
وی تصریح کرد: در این طرح 40 بازرس در سطح استان بصورت ویژه بازار را کنترل وگزارشات مردمی را در کمترین مدت رسیدگی می‌نمایند.

با توجه به نزدیک شدن به ایام شب یلدا این شب شاهد افزایش مصرف برخی اقلام مانند میوه‌های خاص و آجیل خواهیم بود که در همین راستا افزایش نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای مورد هدف در دستور کار بازرسان سازمان قرار گرفته است.
هندوانه و انار که محبوب‌ترین و از اصلی‌ترین میوه‌های شب یلدا است در میوه فروشی‌های سطح شهر کمیاب شده و یا در انبارها ذخیره شده تا با قیمتش همگان را غافلگیر کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار