مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت:

فرهنگ سازی تفکیک زباله در مهد کودک ها

برای اینکه بتوانیم میزان مشارکت مردم را افزایش دهیم مهدهای کودک شهر رشت توسط گروه‌های نمایش مناسب با سن کودکان مورد آموزش طرح مذکور قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷ 17 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، مرتضی شریفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدأ در سال 89 کلید خورد، اظهار کرد: از آبان‌ماه تا اسفندماه امسال حدود 100 هزار خانوار در رشت طرح تفکیک زباله از مبدأ را آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه آموزش خانوارها به صورت چهره به چهره بوده است، تصریح کرد: با وجود آموزش تعداد خانوارهای مذکور میزان مشارکت شهروندان رشت در طرح مذکور کمتر از 25 درصد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت ضعیف عمل کردن مناطق 5 گانه را از جمله دلایل کاهش مشارکت مردم در طرح تفکیک زباله از مبدأ عنوان کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم میزان مشارکت مردم را افزایش دهیم مهدهای کودک شهر رشت توسط گروه‌های نمایش مناسب با سن کودکان مورد آموزش طرح مذکور قرار گرفتند.

وی از استقرار هفت کانکس بازیافتی در مناطق مختلف شهر رشت خبر داد و اظهار کرد: استقرار این کانکس‌ها حرکت جدیدی است که در راستای طرح تفکیک صورت گرفته و مردم می‌توانند از ساعت 8 صبح تا 6 عصر زباله‌های تفکیک شده خود را تحویل دهند.

شریفی آموزش طرح تفکیک زباله از مبدأ‌ در مهدهای کودک با مشارکت آموزش و پرورش در سال 94 را از جمله برنامه‌های مهم مدیریت پسماند شهرداری رشت عنوان کرد و یادآور شد: این طرح در سال جدید در رده‌های سنی با اولویت‌ محلات اجرا می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه اجرای اصولی طرح تفکیک از مبدأ در رشت قابل توجه است، خاطرنشان کرد: در هفته بالغ بر 10 میلیون تومان پلاستیک در رشت توزیع می‌شود و هر پیمانکار بیش از 20 میلیون تومان بابت خرید پلاستیک‌ها در اجرای طرح مذکور ضرر می‌بیند.

این مسئول با اشاره به اینکه پیمانکار برای طرح تفکیک از مبدأ سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: هزینه اجرای این طرح قابل جبران نیست و طرح تفکیک از مبدأ در حال شکست است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه 210 هزار خانوار در رشت وجود دارد، یادآور شد: طبق قانون مدیریت پسماند، شهرداری مالک پسماند رشت بوده و جزو اموال این نهاد محسوب می‌شود و سازمان پسماند مدیریت اجرایی آن را به عهده دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار