بسته خبری ویژه «تابناک گیلان»؛

وجود ترقه های آتشین ایمن دروغ است/تحقق صددرصدی اعتبار راه آهن گیلان/فعالیت‌ سیاسی محض منافع مردم را تهدید می‌کند/افزایش قیمت در هتل ها نداریم/درخشش وزنه بردار گیلانی در مسابقات کشوری/فرهنگ سازی تفکیک زباله در مهد کودک ها/دستگیری متهمان هنگام فرار توسط نیروی انتظامی/تکم،آیینی سنتی در آستارا

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود...
کد خبر: ۱۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶ 17 March 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک گیلان» جایی است که خبرهای پوششی و ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

تحقق صددرصدی اعتبار راه آهن گیلان
به گزارش تابناک گیلان، شعبان‌علی خاوری امروز در رشت با اشاره به وضعیت پروژه راه‌آهن گیلان اظهار کرد: زیرسازی راه‌آهن از مسیر قزوین تا رشت حدود 89 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با بیان اینکه روسازی راه‌آهن در حال انجام است، افزود:  در بخش روسازی «ریل‌گذاری» نیز 40 کیلومتر از طرف قزوین کار شده و قرار است در سال جدید از سمت امامزاده هاشم نیز ریل‌گذاری انجام شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه برآورد اعتبار لازم برای اتمام پروژه راه‌آهن 700 میلیارد تومان است، تصریح کرد: امسال 240 میلیارد تومان این پروژه اعتبار داشت که 100 درصد آن اختصاص یافت.

فعالیت‌ سیاسی محض منافع مردم را تهدید می‌کند
به گزارش تابناک گیلان، نادر یارحسینی امروز در رشت درباره فعالیت احزاب مختلف در کشور اظهار کرد: در جامعه توحیدی مانند ایران اسلامی همه احزاب و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید فعالیت‌ها و اقدام‌های خود را در راستای اهداف و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع و مصالح ملی تنظیم، همسو و هماهنگ کنند و نقش بی‌بدیل خود را در حفظ وحدت به نمایش بگذارند.
وی با بیان اینکه احزاب باید تمام تلاش‌ها و اقدام‌های خود را در تقویت و پیشرفت ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به‌کار گیرند، افزود: احزاب سیاسی با تقوای جمعی و خرد اجتماعی به تهذیب و اصلاح خود پرداخته و با شناخت هر چه بیشتر از اسلام و پایبندی به آن به مردم آگاهی سیاسی و دینی دهند و با شناخت دقیق مشکلات آنها و اولویت‌بندی نیازها در برطرف شدن معضلات با پیگیری و ارتباط با مسئولان از طریق مجرای قانونی در اجابت آنها بکوشند.

به گزارش تابناک گیلان، رضا علیزاده در جلسه تمهید مقدمات استقبال از مسافران نوروزی در گیلان با اشاره به آمادگی یک‌هزار و 38 مرکز اقامتی در استان اظهار کرد: نوروز سال 94 افزایش قیمت در هتل‌ها و مکان‌های اقامتی نداریم.
وی از افزایش 10 درصدی تخت‌های تاسیسات اقامتی گیلان در نوروز سال 94 خبر داد و افزود: تعداد 18 هزار تخت برای استقبال از مسافران نوروزی آماده شده است.
علیزاده با بیان اینکه اسکان موقت و کمپینگ‌ها برای سرریز مسافران از هتل‌ها پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: خوابگاه‌های دانشجویی برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

درخشش وزنه بردار گیلانی در مسابقات کشوری
به گزارش تابناک گیلان، وزنه بردار جوان گیلانی عنوان نایب قهرمانی مسابقات بزرگسالان کشور را به خود اختصاص داد .
رییس هیات وزنه برداری استان گیلان روز سه شنبه در این خصوص گفت : در جریان رقابت های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان کشور که در تهران جریان داشت ، محمد نیری از گیلان عنوان نایب قهرمانی کشور را کسب کرد .
اصغر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این وزنه بردار شایسته گیلانی در جریان این رقابت ها و در دسته 77 کیلوگرم موفق به کسب دو مدال نقره و یک مدال برنز شد و در مجموع در مکان دوم این وزن در کشور قرار گرفت .

به گزارش تابناک گیلان، مرتضی شریفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدأ در سال 89 کلید خورد، اظهار کرد: از آبان‌ماه تا اسفندماه امسال حدود 100 هزار خانوار در رشت طرح تفکیک زباله از مبدأ را آموزش دیدند.
وی با بیان اینکه آموزش خانوارها به صورت چهره به چهره بوده است، تصریح کرد: با وجود آموزش تعداد خانوارهای مذکور میزان مشارکت شهروندان رشت در طرح مذکور کمتر از 25 درصد است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت ضعیف عمل کردن مناطق 5 گانه را از جمله دلایل کاهش مشارکت مردم در طرح تفکیک زباله از مبدأ عنوان کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم میزان مشارکت مردم را افزایش دهیم مهدهای کودک شهر رشت توسط گروه‌های نمایش مناسب با سن کودکان مورد آموزش طرح مذکور قرار گرفتند.

به گزارش تابناک گیلان از رشت، مهرداد مهرگان بعد از ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر تهیه و توزیع مواد مخدر در استان اظهار کرد: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر موضوع مذکور را پیگیری کردند.
وی از شناسایی افرادی هنگام خارج کردن مقدار قابل توجهی مواد مخدر از گیلان خبر داد و افزود: ماموران عملیات ویژه پلیس با همکاری اداره اطلاعات شهرستان‌های رودسر و رودبار محورهای ورودی استان را مراقبت و کنترل کردند.
مهرگان با بیان اینکه متهمان با یک دستگاه خودروی سواری در ایست و بازرسی رودسر شناسایی شدند، تصریح کرد: متهمان هنگام فرار توسط ماموران انتظامی دستگیر شدند.

تکم،آیینی سنتی در آستارا
به گزارش تابناک گیلان، آخرین چهارشنبه واپسین ماه سال در آستارا رنگ دیگری دارد و آیین های خاص متناسب با این مناسبت در آستارا به اجرا در می آید.
بر اساس رسمی دیرین در شمالغرب ایران و از جمله شهرستان آستارا ، در عصرگاه روزهای سه شنبه اسفندماه ، هر هفته جشنی برای استقبال از بهار بر پا می شود.
مردم همه مناطقی که به زبان ترکی آذربایجانی تکلم می کنند ، به طور معمول این جشنها را از اولین چهارشنبه اسفندماه معروف به یالانچی چرشنبه (چهارشنبه دروغین) شروع می کنند.

وجود ترقه های آتشین ایمن دروغ است
به گزارش تابناک گیلان، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت : 16پایگاه ثابت و سیار این سازمان در سطح شهر رشت برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه سوری به حالت آماده باش در آمده اند.
علی مقصودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : علاوه بر 9 ایستگاه ثابت آتش نشانی شهر رشت ، هفت پایگاه سیار نیز از عصر امروز تا آخر شب با بکارگیری 29 دستگاه خودروی آتش نشانی در سطح شهر رشت مستقر و آماده مقابله با خطرات و حوادث احتمالی هستند.
وی خاطرنشان کرد : با توجه به فراخوانی که صورت گرفته است 164نفر در آتش نشانی رشت آماده هستند تا در صورت که اتفاق یا حادثه ای رخ دهد به حادثه دیدگان خدمت رسانی کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار