مرادی:

موج جدید بارش ها در راه استان اصفهان

تابناک: یک پژوهشگر علم هواشناسی از ناپایداری های جوی و موج جدید بارش باران طی ساعت های آینده در بیشتر مناطق استان خبر داد.
کد خبر: ۱۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ 18 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، احسان مرادی در این باره اظهار داشت: با ورود امواج ناپایدار ناشی از سامانه ای کم فشار، که در نیمه جنوبی کشور فعال تر است، از امروز ابتدا در جنوب و غرب استان بارش باران آغاز می شود و بتدریج طی ساعت های عصر تا شب امروز (چهارشنبه) مناطق گسترده تری از استان اصفهان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: الگوی جوی که هم اینک تشکیل شده، بسیار شبیه به الگوی بهاری است، با این توصیف بارش ها بیشتر به شکل رگبارهای متناوب، در مناطق گرمسیری استان با احتمال آذرخش و یا تگرگ خواهد بود که البته در ارتفاع ها و مناطق سردسیری استان به شکل برف خواهد بود.

این پژوهشگر درباره نوع بارش ها اوج بارش ها را مربوط به جنوب استان دانست و گفت: همانطور که گفته شد این سامانه در جنوب کشور فعال تر است و با جریان های مرطوب جنوبی هم همراهی می شود، پس در مناطق جنوبی استان یعنی مناطقی مثل سمیرم بارش ها شدیدتر خواهد بود و البته در غرب استان هم بخاطر مرتفع بودن، میزان بارش ها بیشتر است.

این پژوهشگر درباره بارش در سایر مناطق استان اضافه کرد: بارش ها در سایر مناطق استان نیز به شکل بارش های باران موقتی و در برخی مناطق پراکنده خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار