کاهش بارندگی آذرماه در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت:بارندگی آذرماه در مازندران نسبت به دوره بلندمدت و نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۵۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 26 December 2015

به گزارش تابناک مازندران،نوربخش داداشی گفت: با توجه به اینكه در اواسط آذر ماه سال جاری به دلیل عبور سامانه بارشی فعال از روی کشور، شاهد بارش باران و برف نسبتاً خوبی در استان مازندران بودیم اما در مابقی روزهای آذر ماه به ویژه در دهه اول، به دلیل عدم نزولات جوی، متوسط میزان بارش در این ماه نسبت به دوره آماری بلندمدت حدود 30 درصد کاهش و نسبت به آذر ماه سال 93 حدود 27 درصد کاهش داشته است.

وی اظهار كرد: اما به لطف افزایش بارش در ماه‏های مهر و آبان در برخی مناطق استان، متوسط میزان بارندگی در سه ماه اول سال زراعی 95-94 در مقایسه با مدت مشابه دوره آماری بلندمدت حدود 9 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر کل هواشناسی استان مازندران با توجه به اینكه که در پاییز 94 حدود نیمی از ایستگا‏ه‏های هواشناسی میزان بارش رخ داده نسبت به نرمال افزایش داشته است، اضافه كرد: بیشترین افزایش از 15 ایستگاهدر رامسر بوده است كه حدود 56 درصد و بیشترین کاهش نیز مربوط به ایستگاه بلده است كهحدود 30 درصد كاهش داسشته است..

داداشی با اشاره به اینکه نزولات جوی در نه ماه اول سال 94 از 12 درصد افزایش در هشت ماه اول، به حدود 4 درصد افزایش نسبت به دوره بلندمدت رسید، افزود: در 9 ماه اول سال 94 از لحاظ توزیع مکانی در نیمه غربی و در بیشتر مناطق نیمه شرقی استان افزایش بارش رخ داد و بیشترین افزایش از رامسر حدود 30 درصد و بیشترین کاهش از بلده حدود 16 درصد بوده است.

وی درباره میزان بارندگی در آذر ماه سال 94 گفت: میانگین بارندگی آذر ماه 1394 استان مازندران حدود 60 میلی‏متر بوده که در مقایسه با نرمال بلندمدت حدود 30 درصد کاهش و نسبت به آذر ماه سال 1393 نیز حدود 27 درصد کاهش را نشان می‏دهد.

این مسئول عنوان کرد: در بین 15 ایستگاه هواشناسی، تنها ایستگا‏ه‏های آلاشت و کیاسر بارش رخ داده نسبت به نرمال افزایش داشته و بیشترین افزایش از آلاشت حدود 27 درصد و بیشترین کاهش از نوشهر حدود 60 درصد بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار