در ابتدای بارش از تردد غیرضروری اجتناب کنید

کد خبر: ۱۵۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 31 December 2015


مدیرکل هواشناسی استان البرز از پیش بینی بارش برف و باران در بعد از ظهر امروز چهارشنبه(نهم دی ماه) در استان خبر داد و از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری در ساعات اولیه بارش خودداری کنند.

منصور رحمانیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد که آسمان استان برای امروز چهارشنبه(نهم دی ماه) نیمه ابری تا ابری و غبارآلود و به تدریج با بارش برف و باران و گاهی با وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط مه آلود خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود بارندگی‌های امروز قابل توجه باشد به همین دلیل احتمال آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد.

رحمانیان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی وضعیت جوی پنجشنبه حاکی از بارش پراکنده در وقت صبح و کاهش تدریجی ابر در بعد از ظهر حکایت دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به وضعیت جوی استان در روز جمعه اظهار کرد صبح روز جمعه آسمان استان قسمتی ابری و در بعد از ظهر با افزایش ابر و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه آلودگی در استان البرز همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: آلودگی هوا اسیدی بودن بارندگی را در پی خواهد داشت؛ به همین دلیل به شهروندان توصیه می‌شود در ساعات اولیه بارش‌ها که احتمالا از بعد از ظهر امروز شروع می‌شود از تردد غیر ضروری جدا خودداری کنند.

رحمانیان در ادامه در خصوص احتمال وقوع اختلال تردد در مسیرهای کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: اختلال تردد در جاده‌هاي كوهستاني به سبب بارش برف و كولاك برف يا مه غليظ و احتمال آبگرفتگي معابر عمومي در پاره‌اي نقاط پيش بيني مي‌شود بنابراين توصيه مي‌شود اقدامات ايمني به منظور كاهش خسارت در نظر گرفته شود و جهت تردد در گذرگاههاي كوهستاني، تجهيزات زمستاني از جمله زنجير چرخ و پوشاك گرم به همراه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار