بی‌توجهی نسبت به نماز در ادارات

رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی جهت ترویج و توسعه فرهنگ نماز تأکید کرد.
کد خبر: ۱۵۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶ 01 January 2016
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی جهت ترویج و توسعه فرهنگ نماز تأکید کرد.
سید الیاس چراغ‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران، نماز را عامل رستگاری بیان کرد و اظهار داشت: نماز نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد نماز را راه مطمئن، آسان و ارزان ارتباط با خدا دانست و افزود: خداوند در دو آیه از قرآن کریم نقش نماز را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرده است.
وی با بیان اینکه تمایل و میل به منکرات زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی متعددی را فراهم می‌کند، گفت: آیه ۴۵ از سوره عنکبوت و آیه ۱۹ تا ۲۲ از سوره معارج از جمله آیاتی هستند که اهمیت و نقش نماز را در پیشگیری از منکرات بیان می‌کنند.
این مسئول خاصیت «بازدارندگی» را اثر مهم نماز در افراد به خصوص جوانان عنوان کرد و یادآور شد: نماز رذائل اخلاقی را کاهش و از طرفی باعث افزایش فضائل اخلاقی در انسان می‌شود.
وی بر اقامه و به جا آوردن نماز اول وقت به خصوص نماز صبح تأکید کرد و بیان داشت: هر نماز یک نسخه شفابخش الهی است که اگر یکی از آنها را به جا نیاوریم از برکات و شفای آن دور می‌شویم.
چراغ‌زاده با اشاره به اینکه اعتقاد خانواده و رفتار والدین تأثیر مستقیمی بر فرزندان دارد، خاطرنشان شد: والدین باید به دنیای مجازی، ماهواره، شبکه‌های اینترنی و آسیب‌های جنگ نرم که امروز وارد جامعه شده و متوجه جوانان است توجه کرده و سعی کنند فرزند خود را طوری تربیت کنند که از این آسیب‌ها در امان بماند.
رئیس ستاد اقامه نماز بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی جهت ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه تاکید کرد و از مسئولان خواست جهت پیشگیری از بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی در آینده بحث نماز در مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر ادارات دولتی با جدیت بیشتری پیگیری شود.
وی بی‌توجهی نسبت به نماز در ادارات را غیر قابل قبول عنوان و اذعان کرد: در جامعه اسلامی باید مدیران برنامه‌های خود را متناسب با وقت نماز تنظیم کرده و در اجرای این امر الهی کوتاهی نکنند.
چراغ‌زاده با عنوان اینکه مدیران ادارات باید کارکنان را دعوت و تشویق به نماز کنند، گفت: مدیران باید حتما در نماز جماعت شرکت کرده و به آن اهمیت بدهند زیرا اگر مدیر در این امر کوتاهی کند دیگر کارکنان نیز جهت شرکت در نماز رغبتی نشان نمی‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار