نمانده ولی فقیه در گلستان:

انتقال حقایق دفاع مقدس به نسل جدید انقلاب را بیمه می کند

آیت الله سید کاظم نورمفیدی، عصر دوشنبه، در دیدار با اعضای ستاد چهارمین یادواره سرداران و ۳۱۳ تن از شهدا گردان حمزه سید الشهدا لشکر ۲۵ کربلا، ابتدا به توضیح فلسفه زکات پرداخت و اظهار کرد: بخشی از دارایی های انسان شامل زکات می شود و دامنه گسترده ای دارد، گرچه برخی علما درباره محدوده آن اختلاف نظر دارند.
کد خبر: ۱۶۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶ 12 January 2016

امام جمعه گرگان با بیان این که در روایات دامنه گسترده ای برای زکات در نظر گرفته شده، به ذکر نمونه هایی از آن پرداخت و اظهار کرد: زکات علم انتشار و گسترش آن و زکات قدرت هم بخشیدن است.

وی در ادامه به بحث جهاد و جبهه اشاره کرد و خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما با حضور در جبهه های نبرد تجربیات و معنویاتی به دست آوردید که در هیچ کلاس و آموزشی نمی توان آن را فرا گرفت.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری، با ذکر این مثال که برای شنا فرزندان را باید در آب انداخت، حضور در متن جنگ را تجربه ای متفاوت عنوان کرد و ادامه داد: خیلی چیزها را باید در عمل یاد گرفت و به صورت تئوری نمی توان آموخت.

وی با تاکید بر این که هر کسی به کمال و مراتب معنوی دست یافته است باید برای حفظ آن تلاش کند، درگیر شدن در زندگی دنیوی را تهدیدی برای کمال معنوی دانست و تصریح کرد: شیطان ارزش این کالای ارزشمند را بیشتر می داند و تلاش می کند تا کمال را از انسان به سرقت ببرد و به همین دلیل است که به عظمت خداوند متعال قسم خورده تا بندگان خدا را گمراه کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، خاطرنشان کرد: آن هایی که یادگار دوران دفاع مقدس هستند باید اندوخته خود از آن دوران را حفظ کنند و زکات آن را هم پرداخت کنند.

وی انتقال آموزه ها و حقایق آن دوران به نسل سوم و چهارم انقلاب را زکات کمال معنوی ایثارگران عنوان کرد و گفت: یکی از چیزهایی که انقلاب را بیمه می کند انتقال حقایق به نسل جدید است زیرا آن ها در انقلاب و نه در هشت سال دفاع مقدس حضور نداشته اند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه به اهمیت برگزاری یادواره های شهدا اشاره کرد و گفت: این جلسات را در اختیار افرادی بگذارید که در متن جنگ بوده اند، نه افرادی که فقط حوادث آن را حفظ کرده اند.

امام جمعه گرگان با تاکید بر این که نباید شهدا را درگیر مسائل سیاسی و جناحی کرد، افزود: باید تلاش کرد تا در یادواره ها چهره واقعی شهدا و آرمان ها به نسل جدید معرفی شود.

وی در پایان با بیان این که شهدا در آخرت ما را به خاطر اعمالمان بازخواست می کنند، خاطرنشان کرد: شهدا از ما شکایت می کنند که چه می خواستیم و چه شد، زیرا آن ها انقلاب را نجات دادند و نگذاشتند وطن در اختیار دشمن قرار بگیرند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار