روز سه شنبه 22 دی ماه جلسه ستاد اجرایی طرح فاطر در محل دفتر امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 13 January 2016
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، روز سه شنبه 22 دی ماه جلسه ستاد اجرایی طرح فاطر با حضور دکتر هوشنگ عطاپور ، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی، عباس حسن خانی فرماندار شهرستان ارومیه و محسن رضایی مدیر عامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم استان ، در محل دفتر امور اجتماعی برگزار شد. 
هوشنگ عطاپور ضمن اشاره بر توانایی ها و ظرفیت سازمان های مردم نهاد  گفت: جهت پیشیگری از آسیب های اجتماعی باید از  توان سازمان های مردم نهاد استفاده نمود. 
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه با اشاره به کارآمدی طرح فاطر گفت: با اجرای این طرح توسط موسسه دارالحافظین قرآن کریم علاوه بر گسترش فعالیت های قرآنی در سطح روستا ها ، برنامه های آموزشی مرتبط با پیش گیری از آسیب های اجتماعی اجرا می گردد. 
عباس حسن خانی فرماندار ارومیه ضمن اعلام حمایت مادی و معنوی از این طرح و سایر برنامه های موسسه و همچنین تقدیر از  موسسه دارالحافظین قرآن کریم به جهت پیشنهاد و اجرای این طرح گفت: امروزه متاسفانه فعالیت های فرهنگی و قرآنی نسبت به سایر فعالیت ها بالاخص در مناطق کم تر برخوردار و روستاها کم تر اجرا می شود ، که می توان با اجرای این طرح تا حدودی این کمبود ها را رفع نمود. 
فرماندار ارومیه با تاکید بر کیفی برگزار نمودن  این طرح گفت: با اجرای این طرح می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی را در روستاهای هدف تقلیل داد و آغاز گر فعالیت های فرهنگی در آن روستاها باشیم. 
حسن خانی در ادامه گفت: در این طرح علاوه بر آموزش روخوانی قرآنی کریم ، حتما بر مفاهیم و ترجمه این آیات الهی نیز توجه گردیده و سعی در جاری کردن  مفاهیم قرآن کریم در میان مخاطبان نمود. 
محسن رضایی ، مدیر عامل موسسه دارالحافظین قرآن کریم استان نیز در ابتدای جلسه توضیحاتی در مورد نحوه اجرای این طرح بیان نمود. 
محسن رضایی با اشاره به ترویج فعالیت های قرآنی و اجتماعی در سطح روستا ها به عنوان هدف اصلی طرح فاطر  گفت: در فاز اول 100 روستای شهرستان ارومیه به عنوان جامعه هدف مشخص شده است. 
رضایی اظهار داشت : طی هماهنگی های لازمه با فرمانداری شهرستان ارومیه اقدامات اولیه جهت نشست مشترک میان بخشداران و دهیاران انجام خواهد شد و پس از آن  از هر روستا یک نفر باتوجه به شاخص های در نظر گرفته شده در طرح ، انتخاب خواهد شد  و طی دوره 140 ساعته موارد لازم جهت برگزاری یک جلسه قرآنی و انجام فعالیت های فرهنگی  و اجتماعی در روستا به این عزیزان  توسط اساتید مجرب استان آموزش داده خواهد شد. 
وی افزود: این افراد بعد از کسب آموزش های لازم، در روستای خود فعالیتهای قرآنی، فرهنگی و اجتماعی با کمک موسسه را انجام خواهند داد.

مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار