عدم استقبال از شهرهای شرقی مازندران؛

از شعار تا واقعیت حضور گردشگران نوروزی در مازندران

در حالیکه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت دو میلیون و 864 هزار و 290 مسافر مقیم در مازندران در فاصله زمانی 27 اسفندماه سال گذشته تا سوم فروردین ماه سالجاری خبر داده گزارش دریافتی تابناک حکایت از...
کد خبر: ۱۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 25 March 2015
در حالیکه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اقامت دو میلیون و 864 هزار و 290 مسافر مقیم در مازندران در فاصله زمانی 27 اسفندماه سال گذشته تا سوم فروردین ماه سالجاری خبر داده گزارش دریافتی تابناک حکایت از حضور مسافران کمتر در برخی از مناطق استان دارد.
به گزارش تابناک مازندران حضور مسافران نوروزی در منطقه فرح آباد و برخی نقاط دیدنی ساری نسبت به سال قبل کمتر دیده شده است.یکی از ساکنین منطقه فرح آباد در گفتگو با خبرنگار تابناک با اعلام اینکه امسال سال خوبی به جهت ضور مسافر در این منطقه و در چند روز اول سال جدید نبوده اظهار داشت:در سال های گذشته مسافران بیشتری در منطقه فرح آباد حضور می یافتند اما امسال بسیار کمتر از سال قبل مسافر آمده است.
همچنین یکی از مدیران هتل های مسیر جاده دریا ساری در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت:نصف از اتاق های ما خالی است در حالیکه سال های گذشته از قبل رزو می شد.وی به پایین بودن استقبال گردشگران در چند روز اول عید اشاره و افزود:امیدواریم در چند روز آینده مسافران بیشتری از این مناطق دیدن کنند.
خبرنگار تابناک در بابل نیز با اشاره به حضور بیشتر مسافران در سال های قبل در بابل اشاره و افزود:ما در سال های قبل حتی چادرخوابی مسافران در معابر شهری و بین شهری و پارک ها را شاهد بودیم که با توجه به ظرفیت ناچیز اماکن اقامتی در بابل معمولا" صورت می گرفت اما امسال عملا" رونقی در این مساله دیده نمی شود و بیشتر مسافران معمولا" از شهرستان بابل برای عبور به منطق دیگر استفاده می کنند.
خبرنگار تابناک از محمودآباد و سرخرود هم گزارش داد حضور مسافران بر اساس آنچه ک در چند روز اخیر مشاهد شده نسبت به سال قبل کم رونق تر بوده ضمن اینکه قیمت اجاره ویلا و اماکن اقامتی تفاوت زیادی با سال گذشته نداشته است.
اما در چالوس اوضاع بر عکس مناطق مرکزی و شرقی استان است.به گونه ای که حجم ورود مسافران به این شهر کوچک به گونه ای بوده که ساکنان شهری آن شاهد ترافیک کلافه کننده در چند روز اخیر در سطح شهر بوده اند.همچنین اجاره ویلا در مناطقی همانند کلارآباد،متل قو تا شبی 2 میلیون تومان هم بوده و منازل در برخی مناطق روستایی تا شبی 500 هزارتومان نیز اجاره داده شده است.
البته شاید علت اصلی عدم استقبال گردشگران نسبت به سال قبل به شرایط آب و هوایی استان مازندران در چند روز اخیر برگردد.اما به هر ترتیب باید منتظر بود و دید آیا وعده مسئولین ارشد مازندران مبنی بر حضور بیش از 17 میلیونی مسافر در استان محقق خواهد شد یا خیر؟

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار